Основи дидактики та діагностики географічних знань в ЗЗСО

Освітня програма: Географія 2021 (бакалавр)

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Основи дидактики та діагностики географічних знань в ЗЗСО
Код дисципліни
ОК.13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 4. Знати та розуміти особливості навчання різнорідних груп учнів, застосовувати диференціацію навчання, організовувати освітній процес з урахуванням особливих потреб учнів. ПРН 7. Уміти застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності. ПРН 8. Добирати і застосовувати сучасні освітні технології та методики для формування предметних компетентностей учнів і здійснювати самоаналіз ефективності уроків. ПРН 9. Володіти формами та методами виховання учнів на уроках і в позакласній роботі, уміти відстежувати динаміку особистісного розвитку дитини. ПРН 27. Застосовувати методи навчання природознавства, методику систематизації знань про природу, позаурочні форми організації навчання природознавства, засоби навчання природознавства.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсами психології, педагогіки, методики навчання географії, курсами географічного змісту. 1. 2. Знання теоретичних основ психології, методів психологічних та педагогічних досліджень, розуміння основних психолого-педагогічних закономірностей освітнього процесу.
Зміст навчальної дисципліни
Анотація навчальної дисципліни: «Діагностика географічних знань в ЗОНЗ» – курс, що присвячений вивченню теоретичних та методичних аспектів організації вчителем географії контролю, перевірки, оцінювання щодо успішності навчання учнів для подальшого вдосконалення навчального процесу, самоорганізації вчителя. Розглядаються способи вимірювання навчальної діяльності методом тестування з подальшим інтерпретуванням результатів для корекції навчальних досягнень учнів. Приділяється увага моніторингу якості географічної освіти засобами педагогічних технологій, експертизи, аудиту в освіті, науково-обґрунтованому аналізу педагогічного процесу.
Рекомендована та необхідна література
1. Зайченко І. В. Педагогіка: Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти / І. В. Зайченко. - Чернігів, 2003. - 528 с. 2. Видра О.Г. Соціальна психологія: Навчально-методичний посібник / О.Г. Видра. - Чернігів: ЧДПУ імені Т.Г. Шевченка, 2008. - 64 с. 3. Галян І. М. Психодіагностика. Навч. посібник. — К. : Академвидав, 2009. 4. Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. - К.: Либідь, 1997. - 376 с. 5. Дербеньова А. Г. Педагогічна діагностика у класному керівництві / А. Г. Дербеньова. - Харків: Вид. група "Основа", 2007. - 176 с. 6. Кірсанов В. В. Психолого-педагогічна діагностика: Підручник. /Кірсанов Володимир Володимирович. - К. «Альтерпрес», 2002. 7. Коберник О. Психолого-педагогічна діагностика духовного розвитку вихованців /О. Коберник // Школа: Інформаційно-методичний журнал. – Київ, 2006. - No12. – С 64-74.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Завершується дисципліна екзаменом. Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1.1 – 1.6), що складає 40% від загальної оцінки та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 2.1-2.6); (комунікація 3.1-3.3); (автономність та відповідальність 4.1-4.3), що складає 60% загальної оцінки.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни