Загальна та вікова психологія

Освітня програма: Географія 2021 (бакалавр)

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Загальна та вікова психологія
Код дисципліни
ОК.05
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 2. Знати закономірності розвитку особистості, вікові особливості учнів, їхню психологію та специфіку сімейних стосунків. ПРН 4. Знати та розуміти особливості навчання різнорідних груп учнів ПРН 5. Уміти оперувати базовими категоріями та поняттями спеціальності. ПРН 8. Добирати і застосовувати сучасні освітні технології та методики для формування предметних компетентностей учнів і здійснювати самоаналіз ефективності уроків. ПРН 10. Володіти здатністю проектувати психологічно безпечне й комфортне освітнє середовище, уміти виявляти булінг серед учнів та протидіяти йому, організовувати співпрацю учнів та комунікацію з їхніми батьками
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: специфіку дитинства та його культурну й історичну відносність; класифікацію методів вікової психології; історичний розвиток основних ідей вікової психології; зміст та специфіку онтогенетичного розвитку людини. Вміти: орієнтуватися у розмаїтті теорій вікової психології як наукової дисципліни; розробляти дизайн експериментів та емпіричних досліджень з проблем психічного розвитку в онтогенезі; визначати причини труднощів у шкільному навчанні; визначати доцільність застосування технік та прийомів тієї чи іншої методологічної парадигми психологічної науки при роботі з проблемною дитиною.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Загальна і вікова психологія» належить до циклу нормативних дисциплін професійної підготовки бакалаврів у галузі «освіта» за спеціальністю «середня освіта» денної форми навчання. Дисципліна забезпечує загальну теоретичну підготовку студентів, яка слугуватиме основою для їх подальшої викладацької діяльності у середній школі. Програма вміщує теоретичні проблеми розвитку та розкриває зміст стадій онтогенезу людини.
Рекомендована та необхідна література
Крайніков Е. В. Геронтопсихологія : підручник для студентів вищих навчальних закладів / Едуард Владиславович Крайніков. — Київ : Видавництво Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 2018. — 232 с. 8. Крайніков Е. В. Особливості вияву девіантної поведінки в підлітковому віці / Едуард Владиславович Крайніков, Євгеній Михайлович Прокопович, Юлія Петрівна Землякова, Сергій Примаченко // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія: Психологія. — No 2(9), 2018. — 96 с. — С. 27–30. 10.Крайніков Е. В. Проблема самооцінки дітей молодшого шкільного віку та особливості її формування під впливом педагогічної оцінки / Е. В. Крайніков, Н. В. Торбяк // Проблеми особистості в сучасній науці: результати та перспективи дослідження. — Матеріали XIХ Міжнародної конференції молодих науковців. — К., 2017.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання виконання завдань семінарських робіт, модульна контрольна робота, іспит
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни