Методика навчання географії природознавства в ЗЗСО
Освітня програма: Географія 2021 (бакалавр)
Структурний підрозділ: Географічний факультет
Назва дисципліни
Методика навчання географії природознавства в ЗЗСО
Код дисципліни
ОК.23
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 3. Знати та розуміти принципи, форми, сучасні методи, методичні прийоми навчання
предмета в
ПРН 4. Знати та розуміти особливості навчання різнорідних груп учнів
ПРН 5. Уміти оперувати базовими категоріями та поняттями спеціальності.
ПРН 8. Добирати і застосовувати сучасні освітні технології та методики для формування
предметних компетентностей учнів і здійснювати самоаналіз ефективності уроків.
ПРН 9. Володіти формами та методами виховання учнів на уроках і в позакласній роботі
ПРН 14. Пояснювати просторову диференціацію географічної оболонки і географічного
середовища
ПРН 15. Описувати основні механізми функціонування природних і суспільних
територіальних комплексів
ПРН 16,17,22,23, 26, 27
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування усіма курсами географічного змісту, знання теоретичних основ
педагогіки, психології, методів психологічних та педагогічних досліджень розуміння основних
психолого-педагогічних закономірностей освітнього процесу.
2. Знання теоретичних основ базових географічних теорій та концепцій. Знання і розуміння основних
просторово-часових закономірностей будови географічної оболонки, та масштабності її сприйняття
для орієнтування в географічному просторі.
Зміст навчальної дисципліни
дана навчальна дисципліна присвячена –
вивченню теоретичних та методичних аспектів навчання курсам з природознавства у загальноосвітніх
навчальних закладах. Приділяється увага формуванню змісту шкільних курсів географії та
закономірностям процесу навчання основам географічної науки. Розглядаються методи й
методичні прийоми, засоби навчання, форми серед яких чільне місце належить уроку. Серед
процесуальних складників дидактичної системи виділяються сучасні технології навчання.
Оцінно-результативний складник включає контроль та оцінювання знань, умінь та навичок.
Розглядаються особливості змісту та методики навчання усіх курсів шкільної географії
Рекомендована та необхідна література
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. (Про затвердження
Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти(Постанова КМУ No1392
від 23.11.11 року) [Електронний ресурс].
2. Державний стандарт повної загальної середньої освіти. / Електронний ресурс
https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-deyaki-pitannya-derzhavnih-standartiv-povnoyi-zagalnoyi-serednoyi-
osviti-i300920-898
3. Загальна методика навчання географії: Підручник / О.М. Топузов, В.М.Самойленко,
Л.П.Вішнікіна. – К.: ДНВП «Картографія», 2012. – 512с.
4. Закон України «Про повну загальну середню освіту» від 16 січня 2020 року
No 463-IX/ Електронний ресурс: http://ru.osvita.ua/legislation/law/2232/
5..Муніч Н.В. Формування ландщафтознавчих понять у шкільній географічній освіті:
монографія / Н.В. Муніч.–К.:ТОВ «НВП»ІНТЕРСЕРВІС», 2015.–300 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання виконання завдань семінарських робіт, модульна контрольна робота, іспит
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни