Навчання видів мовленнєвої діяльності української мови як іноземної

Освітня програма: Українська мова та література (для іноземців; мова навчання українська)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Навчання видів мовленнєвої діяльності української мови як іноземної
Код дисципліни
ДВС.3.03
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 9. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття тощо) української мови та літератури і їхні прикладні аспекти. ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань і власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються. ПРН 20. Організовувати процес навчання української мови як іноземної з урахуванням психолого-педагогічних і методичних засад.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіння українською мовою на рівні, достатньому для слухання лекцій та створення власних навчально-методичних матеріалів з української мови для іноземних студентів, успішне опанування теоретичних дисциплін, що викладалися протягом першого курсу магістратури.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна поглиблює знання про структурну організацію мовленнєвої діяльності (МД); спрямовує студентів на свідоме керування навчальною діяльністю; інформує про різноманітні підходи до навчання української мови як іноземної (УМІ); окреслює мовленнєво-діяльнісний підхід у сучасній лінгводидактиці; знайомить майбутніх викладачів УМІ із прийомами формування в інофонів основних навичок і вмінь у різних видах МД; готує до створення навчально-методичних матеріалів з УМІ з урахуванням контингенту студентів-іноземців; знайомить їх із прийомами вдосконалення наявних у підручниках вправ і завдань відповідно до конкретної мети навчання; вчить адаптувати тексти відповідно до навчальної мети з урахуванням провідного виду МД.
Рекомендована та необхідна література
1. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / Науковий редактор українського видання доктор пед. наук, проф. С. Ю. Ніколаєва. К.: Ленвіт, 2003. 273 с. 2. Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: Підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / Бігич О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін. / за загальн. ред. С. Ю. Ніколаєвої. К.: Ленвіт, 2013. 590 с. 3. Методика формування міжкультурної іншомовної комунікативної компетентності: Курс лекцій / Бігич О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін. / за ред. С. Ю. Ніколаєвої. К.: Ленвіт, 2011. 344 с. 4. Програми з української мови як іноземної. Рівні А1-С1. / Н. С. Ніколаєва, Н. О. Бондарєва, А. А. Демянюк та ін. Київ: Четверта хвиля, 2015. 5. Стандартизовані вимоги : рівні володіння українською мовою як інозеиною А1-С2. Зразки сертифікаційних завдань : посібник. К. Фірма «ІНКОС», 2020. 186 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Форми навчання: лекції, практичні заняття, самостійна робота. Методи навчання: пояснення нового матеріалу, дискусія, відгук на відповідь одногрупника, аналіз власного навчального досвіду, колективний аналіз навчального матеріалу з підручників та посібників з української мови для іноземців, самостійний аналіз завдань з підручників та посібників, що стосуються провідного на занятті виду мовленнєвої діяльності.
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді на практичних заняттях, участь в обговоренні, письмові домашні завдання, проєкт-презентація уроку, модульні контрольні роботи. Критерії оцінювання кожного виду завдань див. у робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра української філології для іноземних громадян
Навчально-науковий інститут філології