Географія країн Азії, Океанії, Австралії

Освітня програма: Географія 2021 (бакалавр)

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Географія країн Азії, Океанії, Австралії
Код дисципліни
ОК.20
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Мета дисципліни – сформувати у студентів здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми при оцінці рівнів соціально-економічного розвитку субрегіонів та окремих країн світу, особливостей територіальної організації їх господарства та мати цілісний просторово-часовий погляд на сучасні соціально-економічні процеси, що відбуваються в світі. Вивчення навчальної дисципліни передбачає застосування сучасних теорій та методів дослідження природних і суспільних об’єктів та процесів у різних країнах Азії, Океанії та Австралії із використанням комплексу міждисциплінарних даних та за умов недостатності інформації.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування шкільного курсу “Географії”, навчальних дисциплін «Математико-статистичні методи в географії», «Географія країн Європи, Північної Америки», навчальної практики з методів набуття географічної інформації; 2) вміти кількісно і якісно аналізувати особливості природних та суспільних процесів у географічні оболонці, розробляти, керувати та управляти проектами географічної та міждисциплінарної спрямованості, оцінювати і забезпечувати якість робіт, вміти здійснювати комплексну оцінку та моніторинг ресурсів, прогнозувати розвиток географічних процесів і явищ; 3) знати теоретичні основи суспільної географії, розміщення виробництва, населення, природно-ресурсного потенціалу.
Зміст навчальної дисципліни
Викладаються закономірності та чинники територіальної організації суспільства і його складових на рівні субрегіонів Азії, Океанії та Австралії, географічні проблеми просторової організації регіональної економіки. Розглядаються особливості територіального (міжнародного) поділу праці, розміщення продуктивних сил у межах досліджуваних регіонів, регіональної політики, територіальної організації виробництва, геополітики і геостратегії регіонів світу, просторових соціально-економічних пропорцій, територіальних соціально- економічні структур, транспортних й інфраструктурних мереж та систем, а також систем розселення у межах регіонів світу.
Рекомендована та необхідна література
Безуглий В. В., Козинець С. В. Регіональна економічна та соціальна географія світу. К. : Видавничий центр “Академія”, 2007. 688 с. 2. Блій Г. де, Муллер П. Географія: світи, реґіони, концепти / Пер. з англ.; Передмова та розділ “Україна” О. І. Шаблія. К. : Либідь, 2004. 740 с. 3. Географічне країнознавство. Підручник: Я. Б. Олійник, Б. П. Яценко, О.О. Любіцева та ін.; за наук. ред. проф. Я. Б. Олійника, Б. П. Яценка. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2015. 911 с. 4. Кузик С. Регіональна економічна і соціальна географія світу (розвинені країни) : навч. посібник / С. Кузик, Л. Котик, І. Ванда. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2019. 148 с. 5. Мальська М. П., Антонюк Н. В., Занько Ю. С., Ганич Н. М. Країнознавство: теорія та практика : навч. посіб. Київ : Центр навчальної літератури, 2017. 528 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання вивчення дисципліни полягає у набутті студентами глибоких теоретичних знань з питань проведення типології країн світу за різними ознаками, висвітлення основних етапів формування політичної карти, оцінки рівнів соціально-економічного розвитку, місця країн у міжнародному поділі праці. Завдання дисципліни «Географія країн Азії, Океанії, Австралії» полягають у наданні студентам загальних та фахових компетентностей, передбачених освітньою програмою «Географія», а саме у: -здатності зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку країн Азії, Океанії та Австралії, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, вести здоровий спосіб життя
Методи та критерії оцінювання
Умови допуску до іспиту: рекомендований мінімум для допуску – 36 балів. Для студентів, які набрали сумарно меншу від 36 балів (рекомендований мінімум) кількість, обов’язковою умовою для отримання допуску до іспиту є написання рефератів за питаннями пропущених чи недостатньо засвоєних тем. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: максимальна кількість балів на іспиті – 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на іспит).
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни