Вступ до університетських студій_1 сем.

Освітня програма: Картографія, географічні інформаційні системи, дистанційне зондування Землі

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Вступ до університетських студій_1 сем.
Код дисципліни
ОК 2.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
Першоджерела класичної освіти, зміст найважливіших категорій та визначень з історії розвитку ВО в Європі від давнини до сучасностіПР02 Особ-ті становлення і розвитку ВО на українських земляхПР02 Історію КНУТШ ПР02 Особ-ті станов-ня і розвитку ВКО на українських земляхПР02ПР13 Історію географ-го фак-ту та кафедри геодезії та картографії КНУТШ ПР02ПР13 Визначати сутність світ-х трансф-цій в сфері ВО на суч-му етапіПР02 Робити порів-ний аналіз розвитку універ-кої освіти в Європі та в УкраїніПР02ПР13 Визначати сутність світових трансф-цій в сфері вищої картогр-ної освіти на суч-му етапіПР02 Робити порів-ний аналіз розвитку картогр-ної освіти в Європі та в УкраїніПР02ПР13 Представляти рез-ти наук-го пошуку у формі доповідей з викор-ням сучас-х технологій, коректно вести дискусіюПР02ПР13 Самос-но шукати та критично опрац-ти літ-ру з різних джерел. Виріш-ти самос. комплекс. завдання, що поставлені в індив. роботах. Сам-но приймати та обґрунт. власні рішенняПР02ПР13
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: - основні історичні передумови формування університетської освіти у світі; - основні етапи та особливості розвитку освітніх процесів на українських землях; - володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; Вміти: - характеризувати особливості впливу світових університетських традицій на формування української освітньої системи; - розуміти суть історичних процесів, які впливали на розвиток університетської освіти на українських землях; Володіти елементарними навичками формування самостійних висновків щодо освітніх процесів у світі, в Україні та у КНУТШ у різні хронологічні періоди, застосовувати на практиці знання, отримані в процесі навчання.
Зміст навчальної дисципліни
Дати студентам знання про історію університетської освіти, основні етапи діяльності Київського університету загалом, географічного факультету та кафедри геодезії та картографії зокрема, сприяти адаптації першокурсників до навчання в університеті із застосуванням сучасних теорій та методів дослідження природних і суспільних об’єктів та процесів, спостереження за зміною стану об’єктів у просторі і часі з використанням комплексу міждисциплінарних даних. Предметом вивчення навчальної дисципліни є знання, одержані в результаті пізнання і відображення у свідомості людини об’єктів дослідження, проведеного з метою вивчення історичної діяльності громадсько-наукової спільноти українського народу та їх попередників від часів зародження і формування вищої картографо-геодезичної освіти, науки та виробництва, що своїм корінням сягає у ХVII–XVIII ст. до сьогодення – сукупність подій, явищ, фактів минулого, які дають науково-обґрунтовані уявлення про тенденції становлення та розвитку галузевої освіти, суспільства, держави. Навчальна дисципліна ознайомить з першоджерелами класичної освіти та її традиціями, висвітлить особливості західноєвропейської університетської освіти на різних етапах історичного розвитку від давнини до сучасності. Основні положення, що включено у зміст: характеристика еволюції вітчизняної вищої освіти, становлення і функціонування університетів на українських землях; історичний огляд процесу заснування та подальшої науково-педагогічної діяльності університету в Києві (ХІХ–ХХІ ст.); аналіз сучасного становища КНУ імені Тараса Шевченка, географічного факультету та кафедри геодезії та картографії зокрема, на фоні світових тенденцій у сфері вищої освіти (картографічної освіти).
Рекомендована та необхідна література
- З іменем святого Володимира: Київський університет у док-тах, мат-лах та спогадах сучасників / Упоряд. В. Короткий, В. Ульяновський. – К., 1994 - Історія Київ-го університету: монографія: у 2 т. / О. В. Вербовий, І. М. Мороз, О. В. Даниленко та ін. – К., 2019 - Кузьмінський А. І. Вступ до універ-ських студій: навч. посіб. для студ. ун-тів. – Черкаси, 2004 - Географи Київ-го університету [Текст] : [довідник] / [Олійник Я. Б. та ін.; відп. ред. Олійник Я. Б.] ; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. - К., 2003. – 172 с. - Терентєва Н. О. Вища (універ-ка) освіта: становлення і розвиток. – Черкаси, 2005 - Універ-тська освіта: Навч. посібник / Г. Я. Аніловська, Н. С. Марушко, Л. М. Томаневич. – Львів, 2010 - Datsenko L. Education in Geomatics for First Line Emergency Management in Ukraine / Datsenko Liudmyla, Mikhno Oleksii, Molochko Mykola // Information & Security: An International Journal 40. – No. 2 (2018). P. 205–211. URL: https://doi.org/10.11610/isij.4015
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, самостійна робота, залік
Методи та критерії оцінювання
Форми оцінювання студентів: семестрове оцінювання: Конспект першоджерел: максимал. 20 балів Презентація самостійного дослідження: максимал. 20 балів; Письмова контрольна робота (по 40 тестових завдань, за кожне з яких студент може отримати 0,5 балів): максимально 20 балів. Умови допуску до заліку: рекомендований мінімум для допуску – 36 балів. Для студентів, які набрали сумарно меншу від 36 балів (рекомендований мінімум) Обов’язковою умовою для отримання допуску до заліку є написання рефератів по питанням пропущених чи недостатньо засвоєних тем. Підсумкове оцін-ня у формі заліку проводиться в письмовому форматі. Макс. кількість балів під час складання заліку – 40, мінім. кількість балів, що додаються до семестрових – 24 (60% максимальної кількості балів, відведених на залік). Підсумкова оцінка з дисципліни складається із балів, набраних студентом за результатами семестрового контролю за першою та другою частинами і балів підсумкової контрольної роботи.
Мова викладання
Українська