Методика викладання білоруської мови та літератури й української мови та літератури у ЗВО

Освітня програма: Східнослов"янська філологія та англійська мова:теор.і пр.студ.:білор. та українська мови і літ.

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методика викладання білоруської мови та літератури й української мови та літератури у ЗВО
Код дисципліни
ННД05
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
9
Результати навчання
ПРН13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються. ПРН19. Розробляти та удосконалювати програми навчальних дисциплін з білоруської та української мов і літератур, навчальні та методичні матеріали. ПРН 20. Проводити навчальні заняття, надавати консультації студентам із навчальних дисциплін з білоруської та української мов і літератур, а також здійснювати індивідуальний супровід студента (наставництво, менторство) під час навчання, використовуючи сучасні інноваційні методики та технології навчання у вищій школі. ПРН21, ПРН22. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті “Профіль програми”.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати форми організації навчання студентів; норми, критерії оцінювання знань, умінь студентів, повідомлення їм та отримання від них зворотнього зв’язку. - Уміти творчо застосовувати знання і способи діяльності, засвоєнні під час вивчення навчальних дисциплін; мати початковий досвід ведення науково-методичної роботи, дослідно-експериментальних форм педагогічної діяльності; планувати і оцінювати власну роботу; застосовувати інтерактивні і мультимедійні засоби. - Володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення до аналізованих явищ; використання іншомовних фахових інформативних джерел; продукування складних усних і письмових повідомлень; взаємодії і співробітництва у навчанні у ситуаціях пошукового характеру.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сприяти сформуванню у студентів системи знань, навичок, вміння викладати навчальні дисципліни; ознайомити з особливостями викладання у ЗВО; особливостями професійної майстерності та педагогічної техніки викладача задля формування у студентів-славістів відповідних фахових компетентностей, узагальненої картини організації викладання інослов’янських мов і літератур у ЗВО України, ознайомлення із сучасними методами викладання споріднених мов і літератур. Навчальна дисципліна висвітлює і трактує правові, науково-методичні, фахові документи і розробки, які регламентують і забезпечують навчальний процес у ЗВО, формує єдину систему знань і умінь та професійну культуру і мислення у студентів для подальшого забезпечення органічної професійної діяльності.
Рекомендована та необхідна література
Андрусишин, Богдан Іванович. Методика викладання шкільного курсу "Основи правознавства" : підручник / Б. І. Андрусишин, А. М. Гуз. - К. : Знання, 2008. - 304 с. Болонская декларация. Совместная декларация министров образования Европы Болонья, 19 июня 1999 года. Михайличенко О. В. Методика викладання суспільних дисциплін у вищій школі: Навчальний посібник. / Вид. друге. Доп. та перероблене.. – Суми, СумДПУ, 2009. – 122 с. Рекомендовано МОН України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Нагаєв В. М. Методика викладання у вищій школі. Навчальний посібник. - К.: ЧП, 2007. - 211 с. Пометун О. І., Фрейман Г. О. Методика навчання історії в школі. – К. : Генеза, 2006. – 328 с. Чужикова В. В. Методика викладання права.-К.: КНЕУ, 2010.- 428 с. Яворська Г. Х. Педагогіка для правників: Навч. посіб. / Г. Х. Яворська. – К.: Знання, 2004. – 335 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні та практичні заняття, самостійна робота, екзамен.
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру після лекційних занять із відповідних тем проводяться практичні заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до запланованих видів робіт. Оцінювання семестрової роботи: 1. Усна відповідь, доповнення, участь у дискусіях на лекціях і семінарах, бліц-опитування, тести: 25/45 балів. 2. Презентація: 11/15 балів. (10 балів за підготовку + 5 балів за захист). Презентації студенти здають і захищають на пізніше останнього лекційного тижня. Підсумкове оцінювання: Іспит у письмовій формі: 24/40 балів. Семестрову підсумкову оцінку формують бали, отримані студентом у процесі виконання вказаних видів і форм навчання та отримані на іспиті. Максимальний розподіл здійснюється за таким алгоритмом: 60 балів (60 %) – семестровий контроль і 40 балів (40 %) – іспит.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни