Білоруська література в контексті сучасної Європи: 80-ті роки ХХст.- поч.ХХІст.

Освітня програма: Східнослов"янська філологія та англійська мова:теор.і пр.студ.:білор. та українська мови і літ.

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Білоруська література в контексті сучасної Європи: 80-ті роки ХХст.- поч.ХХІст.
Код дисципліни
ННД 14
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність у галузі білорусистики, україністики, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення. ПРН8. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення слов’янського (білоруського) та українського літературознавства. ПРН11. Здійснювати науковий аналіз білоруського, українського, англійського мовного, мовленнєвого матеріалу, а також білоруського та українського літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням класичних і новітніх методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних. ПРН15, ПРН16. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті “Профіль програми”.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати особливості періодизації та розвитку білоруського літературного процесу; еволюцію напрямів, жанрів і стилів; знакові твори та персоналії білоруського літературно-культурного життя від початків писемності до 80-х рр. ХХ ст.. 2. Вміти пов’язувати теоретичні знання з конкретними явищами художньої літератури та історико-літературними фактами; використовувати сучасну методологію для аналізу як окремого твору, так і літературного процесу в цілому; аналізувати прочитані в оригіналі та перекладі художні твори з урахуванням розвитку естетичних тенденцій доби; оцінювати явища білоруської і світової літератури і культури в їх нерозривній єдності. 3. Володіти елементарними навичками: наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення до аналізованих явищ; використання іншомовних фахових інформативних джерел; аналітичної роботи з білоруськомовними художніми і науково-критичними текстами; взаємодії і співробітництва в ситуаціях пошукового характеру.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна є Ч. І КД “Новітня білоруська література у взаєминах із українським літературним процесом” і належить до науково-дослідницького складника освітньо-наукової програми. ЇЇ мета – сприяти формуванню системи знань щодо вузлових проблем літературного життя Білорусії у контексті суспільно-духовної ситуації Європи на межі ХХ – ХХІ ст. Розглядається сутність і характер мистецьких пошуків білоруських письменників, основні вектори взаємодії білоруської літератури з іншими європейськими літературами. Вивчення дисципліни сприяє осягненню універсальних і самобутніх рис білоруської літератури, формує навички аналізу історико-літературного матеріалу у проекції на сучасну культурну ситуацію у Білорусі. Концепцією викладання є культурологічний, поетологічний та компаративістичні підходи. Дисципліна складається з 2 змістових модулів та передбачає 1 модульну контрольну роботу. Заняття проводяться у вигляді лекцій з використанням інтерактивних методів навчання. Завершується заліком.
Рекомендована та необхідна література
Бязлепкіна, А. Разам і паасобку: Таварыства «Тутэйшыя»: Гісторыя, асобы, жанры / А. Бязлепкіна. - Мн.: Беларускі кнігазбор, 2003. — 163 с. Кісліцына, Г. Культурны градыент: ідэі, маніфесты, кірункі беларускай літаратуры на мяжы ХХ ― ХХІ стагоддзяў. — Мн.: Права і эканоміка, 2015. — 344 с. Кісліцына, Г. Новая літаратурная сітуацыя: змена культурнай парадыгмы / Г. Кісліцына // Studia Bialorutenistyczne. – 2007. –№ 1. – С. 203 – 209. Лявонава Е. А. Беларуская літаратура ХХ стагоддзя і еўрапейскі літаратурны вопыт: Дапам. для студэнтаў філал. фак. — Мн., 2002. Мельнікава, А. Беларуская літаратура ХХ ст. ў еўрапейскім кантэксце / А. Мельнікава. – Курс лекцый. – Гомель: УА «ГДУ імя Ф. Скарыны», 2007. – 126 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні заняття, керівництво самостійною роботою та контроль за її виконанням, індивідуальні консультації.
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру проводяться лекції та індивідуальні консультації, перевіряються письмові роботи, оцінюється рівень засвоєння матеріалу, винесеного на самостійне опрацювання. Заплановані види робіт та форми контролю: реферування наукової праці (max. 5б.), презентація (max. 6б.), реферат/ літературно-критичне есе/ письмова аналітична робота (max. 10б.), модульна контрольна робота (max. 15б.), доповнення, участь у дискусії (max. 4б.). Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів (60 балів), отримують “зараховано”. Залікова контрольна робота передбачена для студентів, які бажають підвищити семестрову підсумкову оцінку.
Мова викладання
білоруська, українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни