Культурно-освітня робота музеїв

Освітня програма: Археологія та преісторія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Культурно-освітня робота музеїв
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
У результаті вивчення курсу студенти повинні засвоїти основи теорії музейної педагогіки, мати уявлення про екскурсію як основну форму культурно-освітньої діяльності музеїв, про дослідження музейної аудиторії, взаємодію музею і школи, менеджмент і маркетинг у музейній справі; вміти орієнтуватись у літературі щодо проблем культурно-освітньої роботи музеїв, відбирати з інформації найголовніше, систематизувати її.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати найважливіші факти, події та процеси історичного минулого людства, історію становлення музею в якості соціокультурної установи. 2. Вміти визначати характерні риси, які властиві для сучасних напрямків культурноосвітньої роботи музею. 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, практичні заняття, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-7, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 8-12.
Рекомендована та необхідна література
1. Бабарицька В., Короткова А., Малиновська О. Екскурсознавство і музеєзнавство: Навчальний посібник. – К.: Альтпрес, 2007. 2. Дьякова Р.А., Емельянов Б.В., Пасечный П.С. Основы экскурсоведения. – М., 1985. 3. Карсим І.А. Культурно-освітня діяльність музеїв. Навчальний посібник. – К.: АлЮр, 2007. 4. Культурология и экскурсоведение: Конспект лекций / К.В. Кулаев (сост.). - М., 1988. 5. Рутинський М.Й., Стецюк О.В. Музеєзнавство. – К.: Знання, 2008. 6. Столяров Б.А. Музейная педагогика. История, теория, практика: Учеб. пособие. — М.: Высш. шк., 2004. 7. Столяров Б.А., Соколова Н.Д., Алексеева Н.А. Основы экскурсионного дела. – СПб., 2002. 8. Юренева Т.Ю. Музееведение: Учебник для студентов. – М., 2003. – 560 с. 9. Юхневич Ю.М. Я поведу тебя в музей: Учебное пособие по музейной педагогике. – М., 2001. 10. Якубовський В.І. Музеєзнавство. – К., 2010.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання - лекція, семінарські заняття, практична робота, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1: РН 1.1, 1.2, 1.3 – 10 балів/6 балів*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ2: РН 1.5, 1.6 – 10 балів/6 балів. 3. Реферат з тем ЗМ 1: РН 1.4 – 6 балів/4 бали. 4. Реферат з тем ЗМ2: РН 1.7 – 6 балів/4 бали. 5. Оцінювання роботи під час практичних занять ЗМ1: РН 1.2, 1.3, 1.5 – 18 балів/10 балів. 6. Оцінювання роботи під час практичних занять ЗМ2: РН 1.9, 1.10– 10 балів/6 балів. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. - підсумкове оцінювання: залік. Критерії оцінювання: • повнота розкриття питання; • логіка викладення; • використання основної і додаткової літератури; • аналітичні міркування, вміння робити висновки.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Інна Анатоліївна Кравченко
Кафедра археології та музеєзнавства
Історичний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра археології та музеєзнавства
Історичний факультет