Психологія та педагогіка вищої школи
Освітня програма: Франкофонні студії та переклад, англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Психологія та педагогіка вищої школи
Код дисципліни
ВК 01.05.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості дослідження в конкретній філологічній галузі.
ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня.
ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації.
ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються.
ПРН 19. Планувати, організовувати та здійснювати навчальний процес у вищій школі.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів «Загальна психологія», знання теоретичних основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості;
володіння вміннями і навичками аналізу наукової літератури, підготовки есе, презентацій, ведення дискусії; розуміння сутності основних регуляторів діяльності і поведінки в групі і можливостей їх використання в роботі з академічною групою.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Психологія та педагогіка вищої школи» закладає психолого-педагогічні основи навчально-виховного процесу та педагогічної взаємодії у ЗВО, психологічні механізми становлення особистості професіонала. У змісті курсу розкриваються теоретико-методологічні основи науки, її поняттєво-категоріальний апарат, особливості студента як суб’єкта навчально-професійної діяльності, адаптація до навчання у ЗВО; особливості розвитку студентської групи, розглядаються психологічні і методичні аспекти діяльності викладача; закономірності педагогічної взаємодії у закладах вищої освіти як єдність мети, мотивів, дій, результату, як організованої системи діяльності.
Рекомендована та необхідна література
1. Виноградова В.Є., Юрченко В.І. (2020). Психологія вищої освіти: теоретичні та практичні аспекти: навч. посіб. 2-е вид. Київ: Видавництво Ліра-К.
2. Гуляс І.А. (2018). Методика викладання психології : навчальний посібник. Київ : Вид-во Людмила.
3. Дуткевич Т.В., Максимчук Н.П. (2010). Психологія вищої школи (курс лекцій): навчальний посібник. Кам’янець-Подільський, 2010. URL: https://app.box.com/s/bq068hzrz6sjynbrvail6bsgwsnsyr7r
4. Золотарьова І. М. (2017). Конспект лекцій з дисципліни «Психологія і педагогіка вищої школи» (для магістрів денної форми навчання усіх спеціальностей); Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків: ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2017. http://eprints.kname.edu.ua/46720/1/2015_%D0%BF%D0%B5%D1%87_%20173%D0%9B%20%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82%20%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%86%D1%96%D0%B9%20%D0%90-5.pdf
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Максимальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом, 40 балів за 100 бальною шкалою.
Форма проведення іспиту – письмова. Види завдань – тестові питання, творчі завдання. Завдання з психології вищої школи складають 50% завдань екзаменаційного білету, інші 50% складають завдання з педагогіки вищої школи; відповідна оцінки з психології та педагогіки вищої школи складають по 50% від сукупної оцінки з предмету. Мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним, – оцінка за іспит не може бути меншою за 24 бали. Умови допуску до іспиту. Студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше, ніж 36 балів. Студент допускається до іспиту за умови виконання 50 % передбачених планом практичних робіт.Організація оцінювання.Оцінювання студентів здійснюється під час аудиторних занять впродовж семестру, на яких оцінюється участь в дискусіях, презентація результатів самостійної роботи, робота в міні-групах.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Наталія
Василівна
Кошечко
Кафедра педагогіки
Факультет психології
Факультет психології
Тетяна
Миколаївна
Яблонська
Кафедра психології розвитку
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра педагогіки
Факультет психології
Кафедра психології розвитку
Факультет психології