Методика викладання кримськотатарської мови і літератури в середній школі

Освітня програма: Кримськотатарська мова і література, англійська мова та переклад

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методика викладання кримськотатарської мови і літератури в середній школі
Код дисципліни
ДВС.1.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 6. Використовувати інформаційні й комунікаційні технології для вирішення складних спеціалізованих задач і проблем професійної діяльності. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності. ПРН18. Мати навички управління комплексними діями або проектами розв’язанні складних проблем у професійній діяльності в галузі обраної філологічної спеціалізації та нести відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. ПРН19. Мати навички участі в наукових та прикладних дослідженнях у галузі філології.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
• успішне опанування фахових дисциплін під час навчання на першому, другому курсі; • знання основної шкільної програми з кримськотатарської мови і літератури; • володіння елементарними навичками філологічного аналізу та літературного аналізу художнього твору.
Зміст навчальної дисципліни
Підвищенню ефективності семінарських занять сприятиме передбачене програмою виконання навчально-дослідницьких завдань, зокрема реферативних досліджень з актуальних проблем розвитку, становлення, реформування методики навчання кримськотатарської мови і літератури в Україні в контексті демократизації та гуманізації системи освіти. На семінарських заняттях, у процесі індивідуальної навчально-дослідницької та самостійної роботи студенти набувають уміння та навички: аналізувати програми і підручники з кримськотатарської мови і літератури, творчо використовувати відомі в методиці навчання прийоми роботи з підручником, рецензувати окремі розділи підручників і посібників; створювати проблемні ситуації на уроках літератури з метою активізації педагогічного процесу; обирати відповідну структуру уроків, забезпечувати наукову доцільність навчальних ситуацій; обґрунтовувати необхідність варіативного підходу вчителя до структури уроку; аналізувати урок за поданими схемами.
Рекомендована та необхідна література
1. Асанова Ф. Къырымтатар эдебиятынынъ тарихы: 2 къысымлы методик къулланма: 9 сыныфлар ичюн. – методик тевсиелер ве дерслернинъ план-конспектлери. Симферополь: Къырым девлет окъув-педагогика нешрияты, 2006.136 с. Кырымтатар тилинде (600 нусха); 2. Асанова Ф. Эдебият дерслерине ярдымджы усулий къулланма: 5-12-нджи сыныфлар ичюн. – Къысым-1. Симферополь: КъДжИ «Къырымдевокъувпеднешир» нешрияты, 2008. 224 с. (700 нусха); 3. Асанова Ф. Эдебият дерслерине ярдымджы усумий къулланма: 5-12 сыныфлар ичюн. Къысым-1. – Симферополь: КъДжИ «Къырымдевокъувпеднешир» нешрияты, 2008. 224 с. Кырымтатар ве рус тилинде (700 нусха); 4. Аталар сёзлери ве айтымлар: къырымтатар тилининъ терминологик лугъаты / терт. эт.: Асанов Ш. Симферополь: Къырым девлет окъув-педагогика нешрияты, 2002. 184 с. – Кырымтатар тилинде (1000 нусха);
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні заняття, семінарські заняття, самостійна робота, усна відповідь, доповнення, участь у дискусії тощо, написання статті (до 5 стор.), презентація доповіді.
Методи та критерії оцінювання
Усна відповідь, доповнення, участь у дискусіях на практичних: РН 1.1-1.3, 2.1-2.3, 3.1-3.3, 4 – 16/32 балів. 2.Аналіз композиції та змісту уроку у письмовій формі: РН 1.1-1.3, 2.1-2.3, 3.1-3.3, 4 – 2/4 балів. 3. Підготовка фрагменту уроку (до 3 стор.), 3а. презентація уроку (15 хв.): РН 1.1-1.3, 2.1, 2.3, 3.1, 3.2, 4 – 6/8 балів. 4. Написання модульної контрольної роботи РН 1.1-1.3, 2.1-2.3, 3.1-3.3, 4 – 12/16 балів.
Мова викладання
Українська/кримськотатарська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Сабріє Едемівна Сластьон
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології