Румунська філологія й антична цивілізація (4-й семестр)

Освітня програма: Класичні студії та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Румунська філологія й антична цивілізація (4-й семестр)
Код дисципліни
ВБ.1.7
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
12 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення. ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації. ПРН 8. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення літературознавства. ПРН 10. Збирати й систематизувати мовні, літературні, фольклорні факти, інтерпретувати й перекладати тексти різних стилів і жанрів (залежно від обраної спеціалізації).
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування навчальних дисциплін «Середньовічна латина в Україні», «Вступ до класичної філології» та «Латинська мова»; 2) знання загальних відомостей про історико-культурний контекст античності, її рецепцію подальшими історико-культурологічними епохами, базового обсягу історії Стародавнього Риму, основ граматики давньогрецької й латинської мов; 3) володіння базовими вміннями і навичками відстеження еволюції історії латинської мови, здійснення аналізу й інтерпретації мовних явищ.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – висвітлення багатоаспектності сучасної румунської мови, що походить від народної латини з численними субстратно- (даккськими)-суперстратними (слов’янськими та ін.) впливами, значення античної культури й латинської мови в становленні й розвитку румунської культури. Анотація дисципліни. Її предметом є вивчення закономірностей ґенези й еволюції румунської мови як розмовної латинської мови, що розвинулася під дією внутрішніх мовних чинників на північному сході колишньої Римської імперії та внаслідок узаємодії із мовами фракійських аборигенів (даккський субстрат) і слов’янських, тюркських, угорського й грецького етносів (суперстрат). Дисципліна дає уявлення про вплив класичної античної літературної традиції на становлення і розвиток румунської культури.
Рекомендована та необхідна література
1. Заюнчковский Ю.П., Николеску Т., Репина Т.А. Румынский язык: Учебник. 2-е изд., перераб и доп.- СПб: Изд-во СПб. ун-та, 1996.- 472 с. (1-е изд.- М.: Высш. шк., 1982.- 311 с.). 2. Лучканин С.М. Загальномовознавчі теорії в історії української та румунської лінгвістики (зіставно-діахронне дослідження) [Текст] : монографія / С. М. Лучканин. – К. : Науковий світ, 2012. – 339 с. 3. Семчинський С.В. Семантична інтерференція мов. На матеріалі слов’яно-східнороманських мовних контактів / Станіслав Володимирович Семчинський. — К.: Вища шк., 1974. – 256 с. 4. Семчинський С.В. Румунська мова. Підручник для україномовних. – Чернівці: Букрек, 2007. – 248 с. 5. Crestomaţie de poezie românească din secolele XIX-XX. Ediţie bilingvă româno-ucraineană. Ediţie îngrijită, prefaţă şi note de Sergiy Luchkanyn.- Kyiv: Lumea ştiinţifică, 2002.- 157 p. 6. Doca Gh. Converser en roumain. Treizeci de dialoguri pe teme de cultură şi civilizaţie românească.- B.: Ed. didactică şi pedagogică, 1995. - 264 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, аудіо та відеоматеріали, презентації (Microsoft PowerPoint); самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкове оцінювання: залік. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, реферативні доповіді, захист презентації, контрольна робота) та за самостійну роботу (підготовка реферативної доповіді, презентації). Усі види робіт за семестр мають у підсумку: - у максимальному вимірі 100 балів, - у мінімальному вимірі 60 балів. Підсумкова контрольна робота у формі тестів: РН 1.1-1.8; РН 2.1- 2.5; РН 4.1-4.4 – 12/20 балів.
Мова викладання
Українська, Румунська