«Теоретичний і практичний курс новогрецької мови. Частина 4. Новогрецька мова: лексикологія»
Освітня програма: Новогрецька філологія та переклад і англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
«Теоретичний і практичний курс новогрецької мови. Частина 4. Новогрецька мова: лексикологія»
Код дисципліни
ОК.01.04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
9
Результати навчання
ПРН 1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями
та нефахівцями державною та новогрецькою мовами усно й
письмово, використовувати їх для організації ефективної
міжкультурної комунікації.
ПРН 3. Організовувати процес свого навчання й самоосвіти.
ПРН 10. Знати норми літературної мови та вміти їх
застосовувати у практичній діяльності.
ПРН 11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних
і письмових текстів різних жанрів і стилів державною та
новогрецькою мовами
ПРН 14. Використовувати новогрецьку мову в усній та
письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і
регістрах спілкування (офіційному, неофіційному,
нейтральному), для розвязання комунікативних завдань у
побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій
сферах життя.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Програма розрахована на студентів, які володіють новогрецькою мовою на
рівні не нижче А1+; студенти повинні знати лексику і граматику,
передбачену для рівня А1+; вміти вести бесіду за пройденими лексичними
темами; висловлюватися письмово на пройдені теми; розуміти
монологічне і діалогічне мовлення в межах відповідних лексичних тем;
перекладати тексти з новогрецької мови на українську та з
української на новогрецьку, що містять пройдений лексико-граматичний
матеріал; вміти користуватися довідковою літературою та електронними
джерелами.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни полягає у підготовці висококваліфікованих фахівців з
новогрецької філології. Курс знайомить студентів з лінгвістичними
проблемами, що входять до кола питань лексикології, оскільки підготовка
філологів передбачає ґрунтовну мовознавчу обізнаність студентів,
усвідомлення ними природи і закономірностей функціонування мови,
осягнення динаміки процесів, що в ній відбуваються. Курс складається з
трьох змістових модулів. Перший модуль знайомить студентів з предметом
і об’єктом цієї мовознавчої галузі, значенням слова як основної одиниці
мови, змінами лексичного значення та причинами цих змін. Другий
модуль розкриває особливості будови слова у новогрецькій мові,
специфіку словотворення у цій мові порівняно з українською. Третій
модуль покликаний дати студентам знання про історію становлення
словникового складу грецької мови, основні джерела запозичення в різні
епохи, а також новогрецьку фразеологію. Робота проводиться у вигляді
лекцій та практичних занять. Форма підсумкового контролю – іспит.
Рекомендована та необхідна література
1. Українська елліністика: збірник наукових праць / Клименко Н.Ф.,
Пономарів О.Д., Савенко А.О. та ін. – К.: Видавничий Дім Дмитра
Бураго, 2010. (Розділи I, II, III).
2. Holton D., Масkridge Ρ., Φιλιππακή-Wartburton Ειρήνη. Γραμματική της
νεοελληνικής γλώσσας. – Ηράκλειο. – 2012.
3. Κλαίρης Χ., Μπαμπινιώτης Γ. Γραμματική της νέας ελληνικής:
δομολειτουργική-επικοινωνιακή. – Αθήνα, 2011.
4. Пономарів О.Д. Лексика грецького походження в українській мові. – К.:
Просвіта, 2005.
5. Παθιάκη Ε., Σιμόπουλος Γ. Ελληνικά Β΄: μέθοδος εκμάθησης της ελληνικής
ως ξένης γλώσσας. – Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη, 2016.
6. Καρακύργιου Μ., Παπαγιωτίδου Β. Κλικ στα ελληνικά: Επίπεδο Β2.
Θεσ/νίκη, 2016.
7. Αρβανιτάκης Κ. Επικοινωνήστε ελληνικά. – Βιβλίο 2. – Αθήνα, 2012.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи протягом семестру:
Відповіді на теоретичні питання на лекціях; діалоги/дискусії, наукові
доповіді, тести на практичних заняттях; написання творів та опрацювання
наукової літератури під час самостійної роботи.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: максимальна кількість балів протягом
семестру – 60 балів:
Відповідь на теоретичне питання: РН 1.2-1.3 – 8 балів
Наукова доповідь: РН1.2-1.3, РН2.3 – 12 балів
Тест: РН1.1, РН2.3 – 20 балів
Діалоги/Дискусія: РН 1.1, РН2.1, 2.2, 3.1, 4.1 – 10 балів
Написання твору: РН 2.2, 4.2 – 10 балів
Підсумкове оцінювання у формі іспиту:
максимальна кількість балів на екзамені – 40 балів;
на іспиті оцінюються такі результати навчання: РН 1.1-1.3; РН 2.1, 2.3; РН
3.1, РН 4.2
Іспит проводиться у змішаній формі і складається з трьох завдань:
1) письмове викладення теоретичного питання з лексикології; 2)письмове
викладення граматичної теми; 3) співбесіда на одну з пройдених
лексичних тем.
Умови допуску до підсумкового іспиту: студенти, які набрали сумарно
меншу кількість балів, ніж критично-розрахунковий мінімум – 36 балів до
складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
Українська, Новогрецька
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни