Усна народна творчість тюркських народів

Освітня програма: Кримськотатарська мова і література, англійська мова та переклад

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Усна народна творчість тюркських народів
Код дисципліни
ННД. 20
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію кримськотатарської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі. ПРН15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити студентів з історією тюркського усного та писемного літературного процесу, фольклорними жанрами та специфікою джерел, які є фундаментом тюркської писемності. Навчальна дисципліна носить теоретично-практичний характер і сприяє практичному формуванню у майбутніх викладачів тюркських досвіду, необхідного у їх майбутній професійній діяльності. Даний курс допомагає сформувати цілісне уявлення про зародження тюркського фольклору, знайомить з першими письмовими джерелами; з різновидами усної та художньої літератури, з народними казками, легендами, дестанами, художніми (письмовими) творами.
Рекомендована та необхідна література
1. Атдаев, С. Обряд вызывания дождя в традициях. Мирас. 2008. №1 (29). С. 114-126. 2. Ауэзов М. Киргизский героический эпос «Манас». Алма-Ата, 1959. 486 с. 3. Бартольд В.В. Еще известие о Коркуде. Москва, 1968. Т. 5. 380 с. 4. Бартольд В.В. Турецкий эпос и Кавказ. Москва, 1968. Т. 5. С. 483. 5. Жирмунский В.М. Сказание об Алпамыше и богатырская сказка. Москва, 1960. 335 с. 6. Катанов Н.Ф. Шаманские песнопения сибирских тюрков: Записи 1878-1892 гг. / Пер. А. Преловский. Москва, 1996. 187 c.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Виконання завдань на семінарських заняттях, творчі завдання, реферат, презентація.
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання семестрової роботи: 1. Виконання завдань на семінарських заняттях:– 9/27 балів. 2. Творчі завдання, реферат, презентація:– 20/30 балів. 3. Модульна контрольна робота №1 та №2: 8/10 балів. 4. Підсумкова контрольна робота: 15/23 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Катерина Анатоліївна Корнієць
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології