Асистентська практика (класичні мови) з відривом

Освітня програма: Класичні студії та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Асистентська практика (класичні мови) з відривом
Код дисципліни
ОК.18
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
10 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення. ПРН 2. Впевнено володіють англійською мовою для реалізації письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування; презентують результати своїх досліджень англійською мовою. ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студенти повинні: Знати: цілі, зміст, підходи, методи і методичні прийоми, засоби, форми організації процесу викладання класичних мов у вищій школі; форми, методи і засоби діагностики успішності студентів з класичних мов, методики аналізу та самоаналізу занять. Уміти: ефективно аналізувати та планувати процес викладання класичних мов у вищій школі відповідно до завдань і умов навчання; використовувати сучасні методи, технології викладання класичних мов; добирати мовний матеріал, прийоми, засоби навчання. Міжпредметні зв’язки: успішне опанування курсів «Давньогрецька мова», «Латинська мова», «Методика викладання класичних мов у вищій школі», «Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача», «Професійна та корпоративна етика», «Психологія вищої школи». Отримані знання є необхідною складовою професійної підготовки майбутнього викладача, покликані сформувати у студентів систему теоретичних засад і практичних навичок як основу для роботи з фаху у навчальних закладах.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – оволодіння основними функціями педагогічної діяльності і формування професійних рис особистості викладача закладу вищої освіти; вироблення умінь організовувати лекційні, практичні та інші форми навчальних занять, працювати автономно, обирати найоптимальніші методи та прийоми навчання. Асистентська практика покликана забезпечити набуття студентами професійно-педагогічних умінь роботи викладача у закладах вищої освіти. Упродовж проходження практики студенти реалізують теоретичні та практичні знання з методики викладання класичних мов у закладах вищої освіти, моделюють і презентують очно та/або дистанційно заняття з класичних мов з урахуванням сучасних підходів, методів та прийомів навчання. Форма проходження практики – очна та/або дистанційна. Бази практик визначаються щорічно відповідно до чинних угод з закладами вищої освіти.
Рекомендована та необхідна література
Гончаренко С. У., Олійник П. М., Федорченко В. К., Фоменко Н. А., Поважна Л. І. Методика навчання і наукових досліджень у вищій школі: Навч. посіб. К., 2003. 323с. Звонська Л.Л. Давньогрецька мова: Підручник. К., 2019. 682 c. Кацман Н. Л. Методика преподавания латинского языка в институтах и на факультетах иностранных языков. М., 1979. 142 c. Латинська мова: підручник / Н. М. Яковенко, В. М. Миронова. К., 2005. 541с. Мирончук Н.М. Методичні основи організації педагогічної практики студентів закладу вищої освіти: метод. посібн. Житомир, 2017. 52 с. Мороз О. Г., Падалка О. С., Юрченко В. І. Педагогіка і психологія вищої школи: Навч. посіб. К., 2003. 267с. Педагогічна практика: навч.-метод. посібн. / укл.: К.М. Ружин, О.А. Каніболоцька, Н.О. Надточий. Запоріжжя: ЗНУ, 2019. 106 с. Шовковий В. М. Методика викладання класичних мов: Підручник. К., 2012. 224 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Настановна конференція; консультації з керівником практики і викладачем-куратором; практичні заняття; обговорення занять; самоаналіз занять; самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за усі види робіт (пасивна практика, активна практика, план-конспект залікового заняття, укладання і захист звітної документації). Усі види робіт за семестр мають у підсумку: - у максимальному вимірі 100 балів, - у мінімальному вимірі 60 балів. Підсумкова кількість балів з дисципліни визначається як сума балів за усі види робіт. Підсумкове оцінювання: диференційований залік. Детальний опис форм, критеріїв та організації оцінювання наведено у робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська мова