Теорія англійської мови

Освітня програма: Іспаномовні студії та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Теорія англійської мови
Код дисципліни
ОК.04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
1
Результати навчання
ПРН 7. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрями і школи в лінгвістиці. ПРН 9. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття тощо) та прикладні аспекти обраної філологічної спеціалізації. ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань і власну точку зору на них як фахівцям, так і широкому загалу. ПРН 15. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й метод для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу. ПРН 16. Використовувати спеціалізовані концептуальні знання з обраної філологічної галузі для розв'язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Філолоічна освіта, бакалаврат (філологічні освітні програми). 2. Знання теоретичних основ базових лінгвістичних курсів (лексикологія, сталістика, теоретична граматика, теоретична фонетика, загальне мовознавство, теорія комунікації) 3. Знати методи лінгвістичного аналізу, основні лінгвістичні терміни, концепції, теорії і школи. 4. Вміти аналізувати мовні дани, використовуючи лингвістичну термінологію, знання базових лінгвістичних курсів. 5. Володіти навичками лінгвістичного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Курс “Теорія англійської мови” охоплює широкий спектр питань від історії англійської мови, її еволюції до сучасного стану англійської мови як глобальной мови, мови міжкультурної комунікації, до найбільш перспективних напрямів її дослідження, а саме соціолінгвістика, еколінгвістика, корпусна лінгвістика, експеріментальна фонетика, лінгвістичний ландшафт, мультимодальність, дискурсивний аналіз. Студентам пропонуються завдання для самостійної роботи, що вимагає аналітичних спостережень, лінгвістичного дослідження, самостіийного вивчення сучасних мовних даних.
Рекомендована та необхідна література
1. Theo van Leeuwen Discourse and Practice. New Tools for Critical Discourse Analysis.-2008, 185p. 2. John Sinclair Trust the Text. Language, corpus and discourse. Edited with Ronald Carter.- Routledge, 2004.- 223p. 3. Kirk St.Amant Linguistic and Cultural Online Communication Issues in the Global Age.- 2007. - 362p. 4. John A. Bateman Multimodality and Genre A Foundation for the Systematic Analysis of Multimodal Documents.- Palgrave, Macmillan.- 2008.- 333p. 5. Roman Jakobson Verbal Art, Verbal Sign, Verbal Time. Krystyna Pomorska and Stephen Rudy, editors With the assistance of Brent Vine1984.-224p. 6. Gunther Kress Theo van Leeuwen Reading Images. The Grammar of Visual Design. Routledge. – 2006.- 321p. 7. Messages, Signs, and Meanings. A Basic Textbook in Semiotics and Communication. 3rd edition. Volume 1 in the series Studies in Linguistic and Cultural Anthropology. Series Editor: Marcel Danesi, University of Toronto.- 2004 -410p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінар, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Презентації на семінарах, участь у дискусіях, виконання самостійних завдань. Семестрове оцінювання: 1. Презентації на семінарах 60 балів (10 балів за відповідь). Мінімальна кількість балів за семестр – 36. Підсумкове оцінювання - Іспит - 40 балів. 1. Теоретичне (10 балів) 2. Мультимодальний аналіз медіатекстів (10 балів) 3. Дискурсивний, мультимодальний, семіотичний аналіз відео (10 балів)
Мова викладання
Англійською

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни