Особливості сучасного іспаномовного літературного процесу

Освітня програма: Іспаномовні студії та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Особливості сучасного іспаномовного літературного процесу
Код дисципліни
ОК.03
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2. Упевнено володіти державною та іноземною мовами для реалізації письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування; презентувати результати досліджень державною та іноземною мовами. ПРН 8. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення літературознавства. ПРН 10. Збирати й систематизувати мовні, літературні факти, інтерпретувати й перекладати тексти різних стилів і жанрів з італійської та англійської мов українською й навпаки. ПРН 11. Здійснювати науковий аналіз мовного, мовленнєвого й літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням доцільних методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних. ПРН 15. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Студенти мають знати основні етапи та тенденції розвитку іспанської літератури від Античності до ХХ ст. включно в західноєвропейському культурному контексті (напрями, течії, школи, стилі, ідейно-художні концепції); володіти основними фактологічними знаннями гуманітарного характеру. Уміти визначати місце кожного літературно-мистецького періоду в межах загального розвитку іспанської літератури; характеризувати специфіку певної культурно-мистецької доби; аналізувати ключові твори в контексті творчості того чи іншого митця, виокремлювати й аналізувати сюжетику, образи, мотиви обраних творів тощо; виокремлювати самобутні та універсальні риси національної культури та літератури, застосовувати основні поняття в аналізі літературних явищ та процесів; планувати і оцінювати власну роботу; застосовувати інтерактивні і мультимедійні засоби.
Зміст навчальної дисципліни
Предметом дисципліни є вивчення основних тенденцій розвитку та художніх особливостей сучасної іспаномовної літератури (межа ХХ-ХХІ ст.) у культурному контексті країн Західної Європи та Латинської Америки. Дисципліна поглиблює комплексну підготовку магістрів спеціальності «Романські мови та літератури (переклад включно)», яка передбачає формування системних знань щодо особливостей перебігу іспаномовного літературного процесу в межах означеного періоду. У ході курсу студенти засвоюють комплекс понять, пов’язаних з особливостями сучасного іспаномовного літературного процесу (напрями, стилі, жанри, ідейно-художні концепти тощо), а також вдосконалюють навички критичного літературознавчого аналізу та інтерпретації текстового матеріалу. Методологію лекцій та практичних занять визначають герменевтичні та культурно-історичні принципи репрезентації художніх явищ, залучаються елементи інтертекстуального та інтермедіального підходів.
Рекомендована та необхідна література
1.Навчально-методичні праці та статті: http://www.cervantesvirtual.com/ 2.Herzberger, David K. Narrating the Past, History and the Novel of Memory in Post-War Spain / David K Herzberger. [Електронний ресурс]. – PLMA 106.1 (1991): P. 34 – 45. Режим доступу до статті: http://www.jstor.org/stable/462821?seq=1#page_scan_tab_contents 3.Lozano Mijares, María del Pilar. La novela española posmoderna / María del Pilar Lozano Mijares. – Madrid: Arcos, 2007. – 380 p. 4.The Cambridge History of Spanish Literature. – Ed. By David T. Gies. - Cambridge Histories Online © Cambridge University Press, 2008. - https://www.twirpx.com/file/608434/ 5.Francisco Rico. Historia y crítica de la literatura española: https://dialnet.unirioja.es/servlet/libro?codigo=2635 -Vol. 9, Tomo 1: Los nuevos nombres: 1975-1990 . ISBN 84-7423-545-6 -Vol. 9, Tomo 2: Los nuevos nombres : 1975-2000 : primer suplemento / Jordi Gracia Gracia . ISBN 84-8432-110-X
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1.1 – 1.4), що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 2.1-2.5); (комунікація 3.1-3.4); (автономність та відповідальність 4.1-4.5), що складає 60% загальної оцінки. 1. Робота на практичних заняттях (усна відповідь, доповнення, участь у дискусіях): – 34/59 балів. 2. Бліц-опитування: 3/6 балів 3. Презентація індивідуальних та групових проєктів: – 11/15 балів. 4. Підсумкова контрольна робота (із тестом та відкритими відповідями) (зараховується за умови 60 % правильних відповідей). 12/20 балів. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання.
Мова викладання
Українською

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни