Греко-латинські основи наукової термінології

Освітня програма: Класична філологія та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Греко-латинські основи наукової термінології
Код дисципліни
ННД.20
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їх взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 20. Знати греко-латинський субстрат сучасної наукової термінології, володіти метамовою наукового опису та використовувати її в ситуаціях професійної комунікації.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування навчальних дисциплін «Латинська мова» та «Давньогрецька мова»; 2) знання теоретичних та практичних основ фахової дисципліни, знання загальномовознавчих понять, основ граматики давньогрецької та латинської мов; 3) володіння базовими вміннями і навичками аналізу мовних одиниць.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – набуття навичок оперування спеціальною науковою термінологією для розв'язання професійних завдань. Курс складається з двох змістових частин. Перша охоплює матеріал, пов’язаний із набуттям навичок роботи зі словником, оволодінням знаннями зі словотвору. Друга – набуття навичок аналізу слів та терміноелементів, запозичених із класичних мов, засвоєння професійної термінології.
Рекомендована та необхідна література
Багатомовний тлумачний словник-довідник мовознавчої термінології. Київ, Логос, 2020. Великий тлумачний словник сучасної української мови. К.; Ірпінь: ВТФ “Перун”, 2001. Енциклопедичний словник класичних мов / Л. Л. Звонська, Н. В. Корольова, О. В. Лазер-Паньків та ін. К.: ВПЦ «Київський університет», 2017. Основи термінознавства : навч. посіб. / С. З. Булик-Верхола, Г. В. Наконечна, Ю. В. Теглівець. Львів : Львівська політехніка, 2016. Словник іншомовних слів: [23 000 слів та термінологічних словосполучень] / [Укл. Л. О. Пустовіт, Л. І. Скопненко, Г. М. Сюта та ін.]. К. : Довіра, 2000. Українська термінологія: комплексний лінгвістичний аналіз: [монографія] / М. О. Вакуленко. – Івано-Франківськ: Фоліант, 2015. Шевчук С. В., Клименко І. В. Українська мова за професійним спрямуванням: підручник / С. В. Шевчук, І. В. Клименко, – 4-те вид., виправ. і доповнен. К.: Алерта, 2014.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції; відеоматеріали та презентації (Microsoft PowerPoint); конспекти наукових статей; матеріали до курсу з сайту pinax.com.ua. Практичні заняття; самостійна робота (підготовка матеріалів за заданою темою); завдання для самостійної роботи; тести.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1.1 – 1.9), що складає 50% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 2.1-2.3); (комунікація 3.1-3.3); (автономність та відповідальність 4.1-4.4), що складає 50% загальної оцінки. Підсумкове оцінювання у формі заліку. Детальний опис форм, критеріїв та організації оцінювання наведено у робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
українська