Комплексна дисципліна: Вступ до філології. Частина 1. Вступ до мовознавства

Освітня програма: Класична філологія та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Комплексна дисципліна: Вступ до філології. Частина 1. Вступ до мовознавства
Код дисципліни
ННД.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв'язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8. Знати й розуміти систему давньогрецької, латинської та іноземної мов, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію давньогрецької і латинської мов та літератур, вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їх взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття і категорії класичної філології і теоретичні положення загального мовознавства, уміти застосовувати їх у професійній діяльності. ПРН 23. Розуміти ідейні основи різних теорій походження мов, описувати мовні універсалії та типологію мов, аналізувати мову як діяльність, застосовувати знання з різних галузей мовознавства у професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіти елементарними навичками аналізу та інтерпретації мови на всіх рівнях її структури відповідно до начальних програм середньої школи – фонетичному морфологічному лексикологічному, фразеологічному, синтаксичному, стилістичному з урахуванням погляду на мову як найважливішого засобу людського спілкування, неодмінну ознаку етносу і нації.
Зміст навчальної дисципліни
Мета навчальної дисципліни "Вступ до мовознавства" – сформувати у студентів знання основних положень теорії мови, навчити застосовувати їх при аналізі конкретних мовних явищ у мовах світу, узагальнювати і концептуально викладати їх в усній і письмовій формах. Анотація навчальної дисципліни – дисципліна "Вступ до мовознавства" викладається на 1 курсі ОР «бакалавр» і знайомить студентів з основами загальнолінгвістичних знань, принциповими положеннями теорії мови, найважливішими методами і прийомами дослідження мови.
Рекомендована та необхідна література
Білецький А. О. Про мову і мовознавство (Київ, Артек, 1996), 224. Вступ до мовознавства, ч. 1 (Київ, 2007), 99. Вступ до мовознавства, ч. 2 (Київ, 2010), 223. Донець Л. С., Мацько Л. І. Вступ до мовознавства: практикум (Київ, 1989). Кочерган М. П. Вступ до мовознавства (Київ, Академія, 2000), 368. Основи мовознавства, І.О. Голубовська, С.М. Лучканин, В.Ф. Чемес та ін., за заг.ред. І.О. Голубовської (К., ВПЦ «Київський університет», 2018), 511. Семчинський С.В. Загальне мовознавство (К., ОКО,1996), 416. Скалозуб Л. Г. Вступ до мовознавства, частина 1 (Київ, 1971), частина 2 (Київ, 1973).
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції і практичні заняття; відеоматеріали; самостійна робота (вправи і завдання)
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну та за самостійну роботу. Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту: максимальна кількість балів на іспиті – 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали; на іспиті оцінюються такі результати навчання: РН 1.1-1.2; РН 2.1-2.6; РН 3.2; РН 4.2; іспит проводиться у формі письмової роботи з відкритими відповідями на два теоретичні питання або у формі письмового програмованого тесту. Підсумкова кількість балів з дисципліни визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкового оцінювання (іспиту). Детальний опис форм, критеріїв та організації оцінювання наведено у робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології
Мова викладання
українська