Класичні мови як мови філософії в європейському континуумі

Освітня програма: Класична філологія та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Класичні мови як мови філософії в європейському континуумі
Код дисципліни
ДВС. 1.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною, класичними та іноземною мовами. ПРН 20. Знати греко-латинський субстрат сучасної наукової термінології, володіти метамовою наукового опису та використовувати її в ситуаціях професійної комунікації. ПРН 21. Мати навички перекладу текстів різних стилів і жанрів давньогрецькою і латинською мовою. ПРН 22. Усвідомлювати роль та місце класичних мов та літератур у контексті європейського лінгвокультурного простору, в стратегіях розвитку новітньої наукової парадигми та сучасної цивілізації.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіти знаннями граматики класичних мов та основами філософії.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – підготовка фахівців філологічного профілю, які б володіли теоретичними основами і практичними навичками читання, перекладу, аналізу й інтерпретації філософських творів давньогрецькою та латинською мовами від часів античності до Нового часу. Анотація навчальної дисципліни – дисципліна покликана ознайомити студентів з творами давньогрецькою та латинською мовами представників різних філософських шкіл від античності до Нового часу, основами їх вчень та термінологією; розглянути процеси формування грекомовної філософської термінології, її вплив на латиномовну та створення оригінальної латиномовної філософської термінології; виявити традиції у розвитку європейської філософської думки від античності до Нового часу.
Рекомендована та необхідна література
Звонська Л.Л. Давньогрецька мова для філософів. К., 2011. Звонська Л.Л., Шовковий В.М. Латинська мова. К., 2006. Історія філософії: Підручник / Ярошовець В. І., Бичко І. В., Бугров В. А. та ін.; за ред. В. І. Ярошовця. К, 2002. Собуцький М.А. Мовно-культурний простір західноєвропейського середньовіччя. К., 1997.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота; творчі завдання.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкове оцінювання: залік. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за роботу в аудиторії (яка синтезує також і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: відповіді при фронтальному опитуванні, виконання тестових завдань, доповідь-аналіз наукової літератури, виступи з рефератами чи презентаціями). Усі види робіт за семестр мають у підсумку: - у максимальному вимірі 100 балів, - у мінімальному вимірі 60 балів. Детальний опис форм, критеріїв та організації оцінювання наведено у робочій поограмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська мова