Асистентська педагогічна практика

Освітня програма: Фізика та астрономія

Структурний підрозділ: Фізичний факультет

Назва дисципліни
Асистентська педагогічна практика
Код дисципліни
ОНД. 03
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Третій
Рік навчання
2018/2019
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
10
Результати навчання
РН07. Глибоко розуміти загальні принципи та методи природничих наук, а також методологію наукових досліджень, уміти застосувати їх у власних дослідженнях у сфері фізики (астрономії) та у викладацькій практиці.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Згідно з вимогами освітньо-наукової програми «Фізика та астрономія», при проходженні асистентської педагогічної практики аспіранти повинні здобути такі спеціальні компетентності та результати навчання: Усвідомлення принципів академічної доброчесності та необхідності їх дотримання. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність в області фізики та/або астрономії.
Зміст навчальної дисципліни
Метою асистентської педагогічної практики аспірантів є оволодіння аспірантами сучасними методами, формами та засобами навчання, у тому числі дистанційного, формування в них на базі одержаних у ЗВО знань із базових психолого-педагогічних дисциплін, професійних навичок та вмінь для вирішення конкретних навчально-виховних задач в умовах реального педагогічного процесу, виховання потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності. В результаті проходження асистентської педагогічної практики у аспірантів повинні бути сформовані організаторські, комунікативні й дослідницькі вміння викладача ЗВО, необхідні для забезпечення провідних аспектів педагогічної діяльності: навчальної, методичної, виховної й дослідницької роботи.
Рекомендована та необхідна література
1. Освітньо-наукова програма «Фізика та астрономія» на здобуття освітньо-наукового ступеня доктор філософії за спеціальністю 104 «Фізика та астрономія» https://www.phys.univ.kiev.ua/wp-content/uploads/2021/10/onp_pha_2021.pdf. 2. Програма асистентської педагогічної практики http://asp.univ.kiev.ua/doc/OND/Program_APP_2015.pdf. 3. Положення про асистентську педагогічну практику аспірантів/ад’юнктів Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Введено в дію наказом ректора від 28.05.2020 №162 http://asp.univ.kiev.ua/doc/OND/Pedagogical_practice_2020.pdf. 4. Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України. – К.: Либідь, 1998. – 560 с. 5. Андрущенко В. , Губерський Л. Філософія як теорія та методологія розвитку освіти / Андрущенко В .,Губерський Л. – К.: «МП Леся», 2012. – 568 с. 6. Виховна робота в закладах освіти України. Випуск ІІ. Збірник нормативних документів та методичних рекомендацій. – К.: ІЗМН, 1998. – 335 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
• планування власної викладацької діяльності, підготовка до занять; • проведення різних видів навчальних занять за розкладом; • виготовлення дидактичного матеріалу; • перевірка виконання завдань студентами; • проведення консультацій для студентів; • підготовка і проведення позааудиторних заходів; • ознайомлення аспірантів з особливостями організації освітнього процесу у КНУТШ, на фізичному факультеті, на профільній кафедрі; • ознайомлення зі змістом освіти на фізичному факультеті і на профільній кафедрі ; • складання звітних документів проходження асистентської педагогічної практики; • відвідування та аналіз занять викладачів профільної кафедри та аспірантів; • ознайомлення з організацією виховної роботи у КНУТШ, на фізичному факультеті, на профільній кафедрі; • планування, підготовка і проведення виховних заходів в академічній групі; • відвідання та аналіз виховних заходів, які проводять інші аспіранти та викладачі профільної кафедри;
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю успішності проходження асистентської педагогічної практики аспірантів фізичного факультету – диференційований залік. Засобами діагностики успішності навчання є аналіз результатів навчальної, методичної, виховної та науково-дослідної роботи аспірантів. Оцінювання результатів практики здійснюється керівником практики та екзаменаційною комісією за 100-бальною шкалою відповідно до процедури та вимог, викладених у діючому «Положенні про асистентську педагогічну практику аспірантів».
Мова викладання
українська