Англійська мова (3-й семестр)
Освітня програма: Класичні студії та західноєвропейська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Англійська мова (3-й семестр)
Код дисципліни
ОК.16
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
11 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 2. Впевнено володіють англійською мовою для реалізації
письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й
наукового спілкування; презентують результати своїх досліджень
англійською мовою.
ПРН 6. Застосовують знання про експресивні,
емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення
запланованого прагматичного результату й організації успішної
комунікації.
ПРН 11. Здійснюють науковий аналіз мовного,
мовленнєвого й літературного матеріалу, інтерпретувати та
структурувати його з урахуванням доцільних методологічних
принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно
опрацьованих даних.
ПРН 14. Створювати, аналізувати й редагувати тексти різних стилів та
жанрів.
ПРН 15. Обирати оптимальні дослідницькі
підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного матеріалу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Програма розрахована на студентів, які володіють англійською мовою на
рівні не нижче В2. Студент повинен знати основні положення теоретичного
курсу англійської мови; мати уявлення про сучасні лінгвістичні теорії та
підходи до аналізу мовних явищ; володіти термінологічною базою сучасної
лінгвістики; вміти застосовувати лінгвокраїнознавчу та лінгвокультурну базу
для філологічних студій; володіти елементарними навичками добору, аналізу
та інтерпретації мовленнєвих фактів; спілкування на лінгвістичні теми.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – познайомити студентів з основними положеннями теорії
комунікації та дати їм знання, необхідні для формування комунікативної
компетенції; допомогти студентам осягнути феномен мовного спілкування,
сформувати в них вміння і навички правильного розуміння й аналізу цього
явища, використання набутих знань у вивченні іноземних мов, перекладі та
філологічних дослідженнях. Анотація дисципліни. Курс знайомить
студентів із різними підходами до аналізу комунікації як у вітчизняній, так і
закордонній науці, сприяє виробленню навичок опису ситуацій спілкування з
урахуванням соціальних і психологічних характеристик мовців, їх стратегій і
тактик, конвенцій, типів мовленнєвих дій і мовних форм їхнього вираження,
висвітлює основні положення теорії мовної комунікації, а також допомагає у
вивченні мови з погляду її використання для впливу на співрозмовника.
Навчання проводиться у вигляді практичних занять та самостійної роботи
студентів. Завершується дисципліна іспитом наприкінці семестру.
Рекомендована та необхідна література
Benkler, Y. "The Wealth of Networks: How Social Production Transforms
Markets and Freedom." Yale University Press New Haven.
Booth, W.C. The Rhetoric of Rhetoric: The Quest for Effective
Communication. Oxford: Blackwell.
Conflict in Corporate Teams //
www.systemics.com.au/pdf/Conflict_in_Corp_Teams.pdf.
Davis, A. Mastering Public Relations. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Dilts, R. Modeling with NLP. Meta Publications. 293p.
Gardner, H. Changing Minds: the Art and Science of Changing Our Own and
Other People’s Minds. Boston, MA: Harvard Business School Press.
Marsen, S. Communication Studies. London: Palgrave.
Preston, P. ‘Nonverbal Communication: Do You Really Say What You Mean?’,
Journal of Healthcare Management, Vol.50, 2. pp.83-88
Wilson, J. Political Discourse // The Handbook of Discourse Analysis / Ed. by
Deborah Schiffrin, Deborah Tannen, and Heidi E. Hamilton. Oxford: Blackwell
Publishing, pp. 398–415
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи протягом семестру:
усні відповіді та доповіді на практичних заняттях; ознайомлення з науковою
літературою та виконання індивідуальних робіт під час самостійної роботи.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: максимальна кількість балів протягом семестру –
60 балів:
усні відповіді: РН 1.1–1.3, 2.1–2.5, 3.1 – 20 балів
доповнення, участь у дискусії: РН 3.1, 4.1 – 8 балів
доповідь, аналіз наукової літератури: РН 1.1–1.3 – 10 балів
індивідуальні роботи: РН 2.1–2.4, 3.2, 4.1-4.2 – 12 балів
контрольна робота: РН 1.1-1.3, 2.1-2.4, 4.2 – 10 балів
Підсумкове оцінювання у формі іспиту:
максимальна кількість балів на екзамені – 40 балів; оцінюються РН 1.1-1.3;
РН 2.1-2.4; РН 4.2.
Іспит проводиться у змішаній формі і складається з трьох завдань:
1) письмове анотування англомовного наукового тексту; 2) письмовий
лінгвістичний аналіз англомовного тексту; 3) теоретичне питання (усна
відповідь)
Умови допуску до підсумкового іспиту:
Студенти, які набрали сумарно меншу кількість балів, ніж критично-
розрахунковий мінімум – 36 балів до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
Англійська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Анна
Анатоліївна
Столярова
Кафедра англійської філології та міжкультурної комунікації
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра англійської філології та міжкультурної комунікації
Навчально-науковий інститут філології