Історія першої мови, компонент комплексної дисципліни «Основи неоелліністики»
Освітня програма: Новогрецька філологія та переклад і англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
            Назва дисципліни
        
        
            Історія першої мови, компонент комплексної дисципліни «Основи неоелліністики»
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ОК 02.02
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Обов’язкова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Перший
        
    
            Рік навчання
        
        
            2024/2025
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            3 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            2
        
    
            Результати навчання
        
        
            ПРН1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та іноземними мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації.
ПРН2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати.
ПРН7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів.
ПРН12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють.
ПРН16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції неоелліністики, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
        
    
            Форма навчання
        
        
            Очна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            1) успішне опанування першою частиною комплексної дисципліни «Основи
неоелліністики» «Вступ до спеціальності (перша мова)»;
2) знання загальних відомостей про фонетичну та граматичну систему
новогрецької мови, володіння лексичним мінімумом в межах рівня А1;
3) володіння новогрецькою мовою на рівні компетенцій А1-А1+.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Метою дисципліни є сформування навички філологічної роботи (аналізу та
перекладу) з текстами різних періодів грецької культурної традиції;
ознайомлення з граматичною системою давньогрецької мови для
впорядкування та поглиблення знання практичного курсу новогрецької мови;
вироблення навиків у опрацюванні архаїчних різнорівневих елементів в
новогрецьких текстах, їхньому тлумаченні, пошуку тексту-джерела та
відтворенні у перекладі. Дисципліна складається із двох змістових частин.
Перша окреслює структурно-семантичні особливості функціонування
граматичної системи давньогрецької мови; знайомить студентів з формування
словозмінних парадигм в системі імені та дієслова; основними типами
синтаксичних зв’язків в давньогрецькому словосполученні та реченні. Друга –
розвиває практичні уміння роботи з давньогрецькими адаптованими та
оригінальними текстами, розуміння та правильної інтерпретації мовних явищ,
порівняння їх з типологічно схожими явищами в новогрецькій мові.
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            1. Звонська Л.Л.Підручник грецької мови Нового Завіту. — К.: Видавниче
управління Київського Патріархату, 2017. — 368 с.
2. Mondi Robert, Corrigan Peter L. A Student Handbook of Greek and English
Grammar. — Hackett Publishing Company, Inc., 2018. — 178 p.
3. Μουμτζάκης Α.Β. Συντακτικό της Αρχαίας Ελληνικής - Γενικού
Λυκείου. — Αθ, 2018.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Формами навчання, застосованими під час опанування студентами курсу, є: усні
відповіді на практичних заняттях (виконання вправ, переклад та аналіз текстів),
виконання завдань для самостійної роботи (вправи граматичного характеру) та
творчих завдань (внутрішньомовний переклад – давньогрецька - новогрецька),
виконання тестів.
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі
засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр
складається із балів, отриманих за аудиторну роботу та за самостійну роботу
(домашні переклади, твори). Максимально студент може набрати 60 балів,
мінімально – 36. Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту:
максимальна кількість балів на іспиті - 40 балів, мінімальна кількість балів
(позитивна оцінка), які додаються до семестрових – 24 бали. За різні види
роботи нараховуються бали від 10 до 2. Диференціація оцінки полягає в
відсотковому коефіцієнті виконання студентом максимальних вимог до
завдання (10 балів – 100%, 8 балів – 80% і т.д.)
        
    
            Мова викладання
        
        
            Українська; використовуються оригінальні та адаптовані тексти давньогрецькою та новогрецькою.
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
 
                    
                            Леся
                            Леонідівна
                            Звонська
                        
                        
                            Кафедра загального мовознавства, класичної філології та неоелліністики 
Навчально-науковий інститут філології
                    Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        Кафедра загального мовознавства, класичної філології та неоелліністики
                    
                    
                        Навчально-науковий інститут філології