Цифрова історія

Освітня програма: Практична (публічна) історія з поглибленим вивченням іноземних мов

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Цифрова історія
Код дисципліни
ОК.29
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1.1 Знати визначення, сфери застосування та впливу цифрової історії на сферу публічної історії. 1.2 Знати сучасні тенденції і перспективні напрямки цифрової історії. 1.3 Знати найпоширеніші цифрові інструменти для історичних досліджень 1.4 Знати етичні принципи досліджень та практичних проєктів у сфері цифрової історії. 2.1 Вміти застосовувати методи та стратегії цифрової історії у проєктах з публічної історії, як-от створення цифрового контенту, залучення публічної аудиторії та використання технологій для просування історичної інтерпретації. 2.2 Вміти критично оцінювати проєкти цифрової історії як з точки зору змісту, так і з точки зору дизайну. 2.3 Вміти розробляти та реалізовувати проєкт з цифрової історії.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів «Джерелознавство, архівознавство та спеціальні історичні дисципліни» та «Інформаційні технології: минуле та сучасне». 2. Знати базову фахову історичну термінологію. 3. Мати базові навички колективної проєктної роботи
Зміст навчальної дисципліни
В останні три десятиліття цифрові медіа та цифрові технології докорінно змінили те, в який спосіб історики досліджують, пишуть, презентують і викладають історію. Особливо радикальні зміни принесла поява всесвітньої мережі Інтернет, яка не лише дала історикам швидший доступ до джерел, ширші можливості обміну науковою інформацією та практично необмежені можливості для публікації результатів своїх досліджень, але й принесла нові виклики, які потребують ретельної рефлексії та вироблення спільних рішень. Історикам слід, перш за все, проаналізувати, де комп’ютерні технології є чи можуть бути справді корисними, а також розібратися з тим, як максимізувати їхні сильні сторони і мінімізувати недоліки. Саме на цьому буде зосереджена основна увага в ході викладання курсу «Цифрова історія». Цей курс не тільки і не стільки про цифрові технології як такі, але перш за все про те, як вони можуть бути використані публічними істориками і які це має наслідки для їхньої професії та, на більш загальному рівні, для соціальної ролі історії. Разом з тим, в рамках курсу значну увагу буде приділено також технічним передумовам та використанню конкретних цифрових медіа, програмного забезпечення та конкретних цифрових інструментів.
Рекомендована та необхідна література
1. Adair, Bill, Benjamin Filene, and Laura Koloski, eds. Letting Go? Sharing Historical Authority in a User-Generated World. Philadelphia: Pew Center for Arts & Heritage; Walnut Creek: Distributed by Left Coast Press, 2011. 2. Calhoun, Karen. Exploring Digital Libraries. London: Facet Publishing, 2014. 3. Cohen, D. and Rosenzweig, R. Digital History: A Guide to Gathering, Preserving, and Presenting the Past on the Web. University of Pennsylvania Press, 2005. 4. Giannini, Tula and Bowen, Jonathan P. “Museums and Digitalism.” In Museums and Digital Culture, edited by Giannini, Tula and Bowen, Jonathan P., 27–46. Cham: Springer, 2019. 5. Knowles, Anne Kelly. Placing History: How Maps, Spatial Data, and GIS are Changing Historical Scholarship. Redland: ESRI Publishing, 2008. 6. Manning, Patrick. Big Data in History. New York, Palgrave Pivot, 2013. 7. Owens, T.. The theory and craft of digital preservation. Johns Hopkins University Press, 2018.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота, залік.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох тематичних блоків – бали, отримані за модульні контрольні роботи; бали, отримані за виконання фінального проєкту з цифрової історії, а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (заліку), а саме: за виконання запропонованих завдань. Зміст курсу поділений на 2 тематичні блоки. Кожен тематичний блок включає в себе лекції і самостійну роботу студентів і завершується рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. Оцінка успішності знань студентів здійснюється у двох формах: семестрове оцінювання (модульні контрольні роботи, фінальний проєкт з цифрової історії) і підсумкове оцінювання (залік). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання 80 балів; підсумкове оцінювання (залік) – 20 балів).
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни