Історія середніх віків та раннього нового часу

Освітня програма: Світове українство в цивілізаційному поступі з поглибленим вивченням іноземних мов

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія середніх віків та раннього нового часу
Код дисципліни
ОК.14
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1.1 Знати стан джерельної бази та історіографію з історії країн середньовічної Західної Європи; основні події і процеси в державах Західної Європи в епоху середньовіччя, основні тенденції їхнього розвитку та чинники, що на них впливали 1.2 Знати стан джерельної бази та історіографію з історії країн ранньомодерної Західної Європи, основні події і процеси в державах Західної Європи в епоху раннього нового часу, основні тенденції їхнього розвитку та чинники, що на них впливали 1.3 Знати основні риси та типологічні особливості розвитку країн Західної Європи у середні віки та ранньомодерну добу 2.1 Вміти визначати й аналізувати особливості суспільно-політичних, культурних, релігійно-ідеологічних, етнодемографічних та економічних процесів в епоху середньовіччя та раннього нового часу
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати найважливіші факти, події та процеси історії європейських народів епохи античності. Вміти визначати особливості розвитку та характерні риси, що властиві для суспільного ладу, державного устрою, економічно-господарської сфери, культурного та релігійно-ідеологічного розвитку середньовічної та ранньомодерної Західної Європи; системно аналізувати ці риси у порівнянні між собою та країнами Сходу. Володіти навичками пошуку і критики джерел, роботи з інформаційними ресурсами й історичними картами, встановлення причинно-наслідкових зв’язків в опрацюванні джерел та наукової літератури.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Історія середніх віків та раннього нового часу» знайомить студентів з основними напрямками досліджень, що присвячені історичному та культурному розвитку країн Західної Європи в епоху середньовіччя та раннього нового часу (V – перша половина XVІІ ст.); писемними, візуальними й археологічними джерелами та сучасними міждисциплінарними підходами до їх опрацювання. У процесі вивчення дисципліни розглядаються суспільно-політичні, культурні, релігійно-ідеологічні, етнодемографічні та економічні чинники в історичному розвитку тогочасної європейської цивілізації V – першої половини XVІІ ст.. Значна увага приділяється ролі католицької церкви в житті середньовічних та ранньомодерних суспільств Західної Європи, державотворчим процесам, політичному устрою та міжнародним відносинам.
Рекомендована та необхідна література
1. Історія західноєвропейського раннього нового часу. Хрестоматія: навч. посіб. / упоряд. В. О. Дятлов, П. М. Котляров. Кив: ВПЦ Київський ун-т, 2019. 2. Історія західноєвропейського Середньовіччя. Хрестоматія: навчальний посібник для студентів гуманітарних спеціальностей вищих навчальних закладів / упоряд. М. О. Рудь. Київ: Либідь, 2005. 3. Котляров П. Гуманіст і реформатор: освітні, релігійні та соціально-політичні практики Філіпа Меланхтона. Київ-Вінниця: Нілан-ЛТД, 2017. 4. Котляров П. Філіп Меланхтон. Фенікс Реформації. Київ: Дух і Літера, 2020. 5. Крижановська О. О., Крижановський О. П. Історія середніх віків. Вступ до історії західноєвропейського Середньовіччя. Київ: Либідь. 2004. 6. Балух В. О., Коцур В. П. Історія середніх віків: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл.: у 2 т. / Т. 2: Високе і пізнє Середньовіччя. Чернівці: Наші книги, 2010.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота, іспит.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані під час семінарів (усні опитування), за виконання есе і двох модульних контрольних робіт (тестових завдань), а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (іспиту) за виконання запропонованих завдань). Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів і завершується рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (дві модульні контрольні роботи, усне опитування, індивідуальна робота – написання двох есе) і підсумкове оцінювання (іспит). Загальна сума балів – 100 балів. З них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (іспит) – максимум 40 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни