Комунікативні технології в політиці та політична іміджелогія
Освітня програма: ОПП Політологія 2021
Структурний підрозділ: Філософський факультет
Назва дисципліни
Комунікативні технології в політиці та політична іміджелогія
Код дисципліни
ВБ 2.2
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
Сформувати у студентів систему знань про комунікацію як соціальний феномен, комунікаційні моделі, стратегії, структуру комунікації; комунікативні технології в політиці та ефекти комунікації, лінгвістичні і структурні впливи на комунікаційну ефективність; методику реклами та PR; базові сучасні комунікаційні технології в політиці; засвоєння навичок ефективної комунікації; основні закономірності, технології та засоби формування політичного іміджу, розуміння значення політичного іміджу в сучасній політиці як засобу політичної комунікації та політичної боротьби, ознайомитись з особливостями іміджмейкерської діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні поняття та категорії політичної комунікації, теорію політичних систем, загальну теорію політики, політичні технології, PR, міжнародні відносини та ін.
2. Вміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо політичних процесів; застосовувати основні терміни, категорії аналізу соціально-політичних явищ та процесів;
виявляти сучасні тенденції трансформації інформаційної сфери, прогнозувати перспективи їх розвитку з урахуванням особливостей використання комунікативних технологій.
3. Володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення та прогнозування стосовно політичних, економічних подій та явищ; використання іншомовних фахових інформативних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Теоретичні засади розвитку комунікативних процесів у суспільстві
Технологічні складові комунікаційних моделей
Умови та критерії ефективної комунікації
Комунікації у сфері зв’язків із громадськістю
Особливості застосування комунікативних технологій в політиці
Організація та планування ділових комунікацій
Особливості та механізми комунікативного впливу в умовах кризових ситуацій.
Політична іміджелогія в структурі сучасної системи знань.
Поняття, структура та типологія політичного іміджу.
Шляхи та технології формування політичного іміджу.
Засоби формування політичного іміджу.
Чорний PR. Основні технології та методи.
Особливості формування іміджу політичної партії.
Гендерні та національні особливості політичного іміджу.
Рекомендована та необхідна література
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Усні доповіді, дискусії, презентація самостійного дослідження.
Критерії.
На семінарських заняттях оцінці підлягають: рівень знань та повнота розкриття питання в усних доповідях; активність при обговоренні питань та аргументованість власної позиції у дискусіях; використання додаткових джерел при підготовці доповіді; здатність здійснити критичний аналіз ідей та тверджень, винесених на обговорення; змістовне наповнення презентаційного матеріалу та вільне і цікаве його подання.
Критеріями оцінювання самостійної роботи (есе, аналітичної розвідки) є наявність самостійного, науково обґрунтованого коментаря (з посиланням на основну та додаткову літературу до курсу), формулювання думки із застосуванням фахової термінології і дотримання термінів, відведених для виконання самостійних робіт.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни