Як читати сучасну літературу
Освітня програма: Усний та письмовий переклад з англійської та другої західноєвропейської мови.
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Як читати сучасну літературу
Код дисципліни
ННД.14
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 8,10, 11, 13, 15.
Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні етапи літературного процесу, розуміти своєрідності окремих періодів розвитку англомовних літератур.
2. Уміти оперувати базовою термінологією та понятійним апаратом літературознавства.
3. Володіти навичками літературознавчого аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна знайомить із сучасною теорією літератури та виробленими в її межах методологіями аналізу художнього твору; магістральними проблемно-тематичними кластерами в сучасній англофонній літературі. Курс дає змогу засвоїти нові категорії та поняття, пов’язані з теорією літератури. Передбачає прочитання оригінальних текстів або фрагментів текстів. Предмет навчальної дисципліни включає аналітику репрезентативних зразків художньої прози та драматургії сучасної англофонної літератури, що постає у призмі сучасних інтерпретаційних моделей та актуалізує різні контексти смислотворення. У межах курсу студенти, окрім спільних, виконують індивідуальні завдання – здійснюють наукове дослідження, а його результати презентують під час колоквіуму наприкінці семестру.
Рекомендована та необхідна література
Художні твори
1. І. Макюен. Спокута. Субота. Машини серед нас. Düssel…
2. Дж. Барнс. Нема чого боятись
3. Д. Лессінг. Альфред та Емілі
4. Дж.М. Кутзее. В очікуванні варварів
5. А. Сміт. Осінь
6. М. Етвуд. Виродок відьми
7. Н. Гейман. Пісочна людина
Рекомендована література
1. Bressler, C. E. (2007). Literary criticism: An ıntroduction to theory and practice (4th ed.). Pearson Prentice Hall. https://doi.org/10.4324/9780203449974
2. Bradley A.C. (2017). Shakespearian Tragedy. Lectures on Hamlet, Othello, King Lear and Macbeth. – L., CreateSpace Independent Publishing Platform.
3. Cuddon, J. A., & Habib, M. A. R. (2015). The Penguin dictionary of literary terms and literary theory (5th ed.). Penguin Books.
4. Gallagher, C., & Greenblatt, S. (2020). Practicing new historicism. University of Chicago Press.
5. Gibbons, B. (2006). Shakespeare and Multiplicity. Cambridge UP.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Робочою програмою навчальної дисципліни передбачено проведення лекційних та семінарських занять, а також самостійну роботу студента. Форми навчання включають такі: усна відповідь на семінарському занятті, презентація під час колоквіуму.
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форм контролю, описаних у п. 7.1. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру й не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують – «зараховано». Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують – «не зараховано». Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання самостійних робіт.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Лілія
Ярославівна
Мірошниченко
Кафедра зарубіжної літератури
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра зарубіжної літератури
Навчально-науковий інститут філології