Вступ до мовознавства (Ч.3 КД "Вступ до філології")

Освітня програма: Фольклористика, українська мова і література та іноземна мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Вступ до мовознавства (Ч.3 КД "Вступ до філології")
Код дисципліни
ОК.16 (Частина 3)
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію мов і літератури, що вивчаються, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди української мови, описувати соціолінгвальну ситуацію. ПРН 10. Знати норми літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН 11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною та іноземною (іноземними) мовами. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції фольклористики, мовознавства й літературознавства, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіти елементарними навичками аналізу та інтерпретації окремої мови на всіх рівнях її структури відповідно до начальних програм середньої школи – фонетичному, морфологічному, лексичному, фразеологічному, синтаксичному, стилістичному з урахуванням погляду на мову як найважливішого засобу людського спілкування, неодмінну ознаку етносу і нації; викладати свої знання досконалою українською літературною мовою.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати у студентів знання основних положень теорії мови як суспільного і системно-структурного утворення, навчити застосовувати їх при аналізі конкретних мовних явищ у мовах світу, узагальнювати і концептуально викладати їх в усній і письмовій формах.
Рекомендована та необхідна література
1.Вступ до мовознавства : підручник [І.О.Голубовська, С.М.Лучканин, В.Ф.Чемес та ін.]; за ред. І. О. Голубовської. – К.: ВЦ «Академія», 2016. – 320 с. – (серія «Альма-матер»). 2. Вступ до мовознавства. Ч.1. Навчальний посібник. – К.: Київський університет, 2007. – 99 с. 3.Вступ до мовознавства. Ч.2. Навчальний посібник. – К.: Київський університет, 2010. – 223 с. 4. Карпенко Ю. О. Вступ до мовознавства. 2-е вид. – К., Одеса: Либідь, 1991. – 280 с. 5. Кочерган М. П. Вступ до мовознавства. – К: Академія, 2000. – 368 с. 6.Кочерган М. П. Загальне мовознавство. – К: Академія, 2003. – 464 с. 7. Общее языкознание / под общ. ред. А.Е.Супруна. – Минск: вышейш. шк., 1983 . – 453 с. 8. Основи мовознавства : підручник / І. О. Голубовська, С.М. Лучканин, В.Ф. Чемес та ін.; за заг. ред. І. О. Голубовської. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2018. –511 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи: лекція, самостійна робота Заходи: бліцопитування, презентація, есей, рецензія, контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю екзамен За видами робіт студент може набрати таку кількість балів: бліцопитування; рецензія – від 2 до 3 балів (5*2 = 10) есей – від 8 до 10 балів (10) презентація – від 8 до 10 балів (10) контрольна робота – від 10 до 15 балів (15*2=30) Підсумкове оцінювання (екзамен) - 40 балів.
Мова викладання
Українська мова