Жанрова парадигма сучасного арабського роману
Освітня програма: Арабська мова і література та переклад, французька мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Жанрова парадигма сучасного арабського роману
Код дисципліни
ДВС.1.10.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію арабської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності.
ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та арабської художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі арабських країн та
України.
ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз арабськомовних текстів різних стилів і жанрів.
ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисциплін «Східна мова: просунутий рівень», «Середньовічна східна література»
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомлення студентів із процесом зародження, становлення та еволюції жанру роману на теренах арабомовного світу від епохи «ан-Нагда» (остання третина XIX – початок XX ст.) до наших днів, з типологічною характеристикою жанрової форми роману в творах найяскравіших арабських авторів, надання уявлення про місце сучасного арабського роману у системі світової літератури та зв’язки цього літературного жанру з іншими літературними традиціями на різних історичних етапах.
Рекомендована та необхідна література
1. Величко М.П. Література Єгипту початку ХХст. у контексті зародження сучасної арабської літератури. Проблеми семантики, прагматики та когнітивної лінгвістики: Зб. наук. пр. К., 2015. Вип. 27. С.67–78.
2. Величко М.П. Хрестоматія творів сучасних арабських авторів (для курсу «Сучасна література країн другої іноземної мови»). К., 2013.
3. Субота І. О. Розвиток системи жанрів в сучасній літературі арабських країн Перської затоки. Сходознавство. Київ, 2006. № 35–36. С.181–190.
4. Хоміцька О.Г. Алжирський арабомовний роман: етапи становлення та еволюції // Східний світ. 2013. № 4. С. 139–143.
5. Kadhim Jihad Hassan. Le roman arabe (1834–2004). Arles : Sindbad, Actes Sud, 2003 .
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій, семінарських занять. Самостійна робота студентів передбачає підготовку до таких видів діяльності: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації, реферати із запропонованих для опрацювання тем.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється із розрахунку: усні відповіді, доповіді, презентації – 24/40 балів, модульні контрольні роботи – 24/40 балів, підсумкова контрольна робота – 12/20 балів. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують оцінку «зараховано». Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують «не зараховано». Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання контрольної роботи. Шкала відповідності підсумкових балів: 60-100 – зараховано; 0-59 – не зараховано.
Мова викладання
українська, арабська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Олена
Георгіївна
Хоміцька
Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології