Професійна та корпоративна етика у фінансових інститутах
Освітня програма: Фінансові інститути та ризик-менеджмент (денна)
Структурний підрозділ: Економічний факультет
Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика у фінансових інститутах
Код дисципліни
ОК2
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 4. Вишукувати, обробляти, систематизувати та аналізувати інформацію, необхідну для вирішення професійних та наукових завдань в сфері фінансів, банківської справи та страхування. ПРН 7. Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності. ПРН 13. Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності фінансових інститутів та опрацюванні їх результатів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні етапи та характеристики історико-культурного процесу; основні економічні вчення та їхні ціннісні засади; основні методи дослідження особливостей та специфіки діяльності фінансових інститутів у сучасних умовах; провідні принципи функціонування фінансових інститутів в контексті цивілізаційних викликів сучасності. Вміти виокремлювати та аналізувати інформацію щодо сучасних практик у фінансовій сфері; застосовувати терміни, категорії, класифікації філософії, економічної теорії, соціології, фінансів, банківської справи, страхування, менеджменту щодо суперечливих явищ та процесів у фінансовій сфері; знаходити адекватні механізми їх вирішення та застереження. Володіти елементарними навичками роботи з консолідованою інформацією, а саме, отримувати та аналізувати інформацію з різних джерел та системно інтегрувати різнотипні інформаційні ресурси, формувати кінцевий інформаційний продукт з ознаками максимальної повноти.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна знайомить студентів з основним понятійно-категоріальним апаратом етики, її методами та інструментарієм для виокремлення моральної проблематики в контексті діяльності у фінансовій сфері. Артикулюються причини запиту на оновлення ціннісних засад у професійній діяльності як такій та зокрема у фінансовій сфері, порівнюються ціннісно-нормативні вимоги основних етичних систем з конкретизацією в сучасних практиках функціонування фінансових інститутів. Розглядаються предмет професійної та корпоративної етики; акцентується відмінність, суперечності та ймовірність конфлікту між ціннісно-нормативними вимогами професійної та корпоративної моралі. Обговорюються інструменти упередження подібних конфліктів та форми і засоби підвищення етичної компетенції професіоналів фінансової сфери.
Рекомендована та необхідна література
Професійна та корпоративна етика: навч. посібник / В. Г. Нападиста, О. В. Шинкаренко, М. М. Рогожа та інш.; наук. ред. В. І. Панченко. - К.: ВПЦ «Київський університет, 2019. - 368 с. 2. Прикладна етика. Навч. посібник / За наук. ред. Панченко В. І. - К.: «Центр учбової літератури», 2012. - 392 с. 3. Малахов В. А. Етика: курс лекцій / В. А. Малахов. - Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2014. - 214 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Мета дисципліни полягає у тому, щоб артикулювати у системі теоретичних знань студентів етичний понятійно-категоріальний апарат задля вміння виокремлювати моральні проблеми у професійній фінансовій діяльності та здійснювати моральний вибір у прийнятті рішень, побудові стратегій професійної діяльності у фінансових інститутах на підставі етичних суджень і, як наслідок, сприяти впровадженню нової ціннісної парадигми фінансових практик, що ґрунтується на ідеї добровільної та відповідальної асоціативної участі.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної, що складає 40% від загальної оцінки та оцінювання практичної підготовки, що складає 60% загальної оцінки. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (усні доповіді, доповнення та участь в дискусіях на семінарах) , самостійні роботи (есе, ситуаційний аналіз) та контрольну роботу. Усі види робіт за семестр мають у підсумку: - в максимальному вимірі 80 балів - в мінімальному вимірі 48 балів Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкової контрольної роботи.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни