Професійна та корпоративна етика
Освітня програма: Економічна кібернетика (маг)
Структурний підрозділ: Економічний факультет
            Назва дисципліни
        
        
            Професійна та корпоративна етика
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ОК 2
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Обов’язкова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Другий
        
    
            Рік навчання
        
        
            2023/2024
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            2 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            3
        
    
            Результати навчання
        
        
            ПРН2. Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності. 
ПРН3. Вільно спілкуватися з професійних та наукових питань державною та іноземною мовами усно і письмово. 
ПРН5. Дотримуватися принципів академічної доброчесності. 
ПРН6. Оцінювати результати власної роботи, демонструвати лідерські навички та уміння управляти персоналом і працювати в команді. 
ПРН22. Демонструвати навички роботи у міждисциплінарних, міжнародних командах з використанням принципів етики, поваги до інших культур з використанням іноземної мови на професійному рівні.
ПРН23. Застосовувати інформацію про новітні явища та процеси соціально-економічного розвитку суспільства для формування нових суджень та знань.
        
    
            Форма навчання
        
        
            Очна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            До початку вивчення цього курсу студенти мають знати: основні етапи та характеристики історико-культурного процесу; основні економічні вчення та їхні ціннісні засади; основні методи дослідження особливостей та специфіки економічних практик в умовах глобалізованого світу; провідні принципи економічної політики в контексті цивілізаційних викликів сучасності вміти виокремлювати та аналізувати інформацію щодо сучасних економічних практик; застосовувати терміни, категорії, класифікації філософії, економічної теорії, соціології, менеджменту щодо суперечливих явищ та процесів економічної реальності; володіти елементарними навичками роботи з консолідованою інформацією, а саме, отримувати та аналізувати інформацію з різних джерел та системно опрацьовувати різнотипні інформаційні ресурси.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Навчальна дисципліна знайомить студентів з основним понятійно-категоріальним апаратом етики, її методами та інструментарієм для виокремлення моральної проблематики в контексті економічної діяльності. Артикулюються причини запиту на оновлення ціннісних засад у професійній діяльності як такій та зокрема у економічній сфері, порівнюються ціннісно-нормативні вимоги основних етичних систем з конкретизацією в сучасних економічних практиках. Розглядаються предмет професійної та корпоративної етики; акцентується відмінність, суперечності та ймовірність конфлікту між ціннісно-нормативними вимогами професійної та корпоративної моралі. Обговорюються інструменти упередження подібних конфліктів та форми і засоби підвищення етичної компетенції професіоналів/членів корпорації
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            Етика. Естетика: навч. посібник/ за наук. редакцією Панченко В.І.  Київ: «Центр учбової літератури»,2014.  С.6 –188.
Професійна та корпоративна етика: навч. посібник / В. Г. Нападиста, О. В. Шинкаренко, М. М. Рогожа та інш.; наук. ред. В. І. Панченко. Київ.: ВПЦ «Київський університет, 2019.  368 с.
Бобко Л. О.  Проблеми корпоративної соціальної відповідальності бізнесу в україні  // Ефективна економіка. 2019. N5. С. 1–6.
Бойченко  М.. Інституційні засади академічної доброчесності: філософська та правова концептуалізація. Філософія освіти. 2019.  24(1), 97-114.
Гастінгс Р. Netflix і культура інновацій. Харків: Віват, 2021. 352 с.
Гоулман Д. Емоційний інтелект.  Х., 2019.  512 с.
Гудмен М. Злочини майбутнього. – Харків: Вид-во «Ранок»: Фабула, 2019.  592 с.
Зімбардо Ф. Ефект Люцифера. Чому хороші люди чинять зло. Київ:Yakaboo Publishing, 2019. 592 c.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Доповідь, дискусія: РН 1.2-1.5, 2.1-2.5, 3.1-3.3, 4.1-4.3 – 21/42 бали.
Самостійна робота (есе): РН1.1, 1.2, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 4.1, 4.2 – 6/9 балів.
Самостійна робота (ситуаційний аналіз): РН 1.1,1.2, 2.1, 2.2, 2.3, 3.1, 4.1, 4.2 – 8/10 балів.
Самостійна робота (творчі завдання): РН –1.4, 1.5, 1.6, 2.4, 2.5, 2.6 – 13/19 балів.
Підсумкова контрольна робота: РН 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 2.1, 2.4 – 12 / 20 балів.
        
    
            Мова викладання
        
        
            Українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
 
                    
                            Валентина
                            Григорівна
                            Нападиста
                        
                        
                            Кафедра етики, естетики і культурології 
Філософський факультет
                    Філософський факультет
 
                    
                            Вікторія
                            Юрівна
                            Святненко
                        
                        
                            Кафедра менеджменту інноваційної та інвестиційної діяльності 
Економічний факультет
                    Економічний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        Кафедра етики, естетики і культурології
                    
                    
                        Філософський факультет
                    
                
                        Кафедра менеджменту інноваційної та інвестиційної діяльності
                    
                    
                        Економічний факультет