Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача

Освітня програма: Освітньо-наукова програма «Економіка та економічна політика»

Структурний підрозділ: Економічний факультет

Назва дисципліни
Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Код дисципліни
ОК.1.12
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1. Формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем. ПРН 2. Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності. ПРН 3. Вільно спілкуватися з професійних та наукових питань державною та іноземною мовами усно і письмово. ПРН 5. Дотримуватися принципів академічної доброчесності. ПРН 8. Збирати, обробляти та аналізувати статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, необхідні для вирішення комплексних політико-економічних завдань. ПРН 12. Обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики. ПРН 13. Оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень. ПРН 16. Використовувати сучасні освітні та дослідницькі технології у сфері економіки
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) Успішне опанування курсу «Педагогіка»; 2) знання теоретичних основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості; 3) володіння елементарними навичками формування основних регуляторів діяльності і поведінки в групі.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна є обов’язковою дисципліною для підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр», її засвоєння є необхідним для виходу на рівень узагальнення і трансформації знань з предметів професійного спрямування. Вивчення педагогіки вищої школи і педагогічної майстерності викладача пов’язане із розумінням психолого-педагогічних особливостей навчальної діяльності студентів у вищій школі, виконує функцію методологічної основи для виходу на більш високий рівень узагальнення, розвитку професійної рефлексії при відборі, структуруванні і методичному осмисленні змісту навчання і навчальної діяльності з предметів спеціальності і спеціалізації. Нова література: Немченко С. Г. Педагогіка вищої школи : підручник для здобувачів другого рівня вищої освіти педагогічних університетів / С. Г. Немченко, В. В. Крижко, І. Ф. Шумілова, О. М. Старокожко, О. Б. Голік. – Бердянськ : БДПУ, 2020. – 517 c.
Рекомендована та необхідна література
Закон України «Про вищу освіту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18. Закон України «Про освіту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2145-19. Положення про організацію освітнього процесу у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка (Введено в дію наказом ректора № 716-32 від 31 серпня 2018 року) [Електронний ресурс]:– шлях доступу.– http://nmc.univ.kiev.ua/doc.htm Марушкевич А.А.,Спіцин Є.С. Педагогіка вищої школи: підручник. – К. : ВПЦ «Київський університет», 2015. – С.258-338. Педагогіка вищої школи: хрестоматія» / В. А. Бугров А.А. Марушкевич, Є.С.Спіцин – К. : ВПЦ «Київський університет», 2016. – 544 с. Професійно-педагогічна підготовка викладача: монографія /А.А.Марушкевич, Н.М.Кузьменко, М.В.Жиленко та ін.; за заг.ред. А.А.Марушкевич-К.: ВПЦ «Київський університет», 2018.–399 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заходи: усні виступи, участь у дискусії, презентація виконання самостійних завдань, аналіз, виконання практичних завдань, контрольні завдання, рішення педагогічних задач, модульна контрольна робота Методи: лекція, семінарське заняття, підготовка аналітичних матеріалів, виступів, презентацій, підготовка доповідей, розв’язання практичних завдань, обговорення конфліктних ситуацій, обговорення рішень до практичних ситуацій, МКР.
Методи та критерії оцінювання
Організація оцінювання: Оцінювання студентів здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи. Під час занять оцінюються: усна відповідь, презентація проекту, виконання практичних завдань, розв’язок педагогічних задач. Підсумкова комплексна контрольна робота виконується після завершення курсу. Робота студентів впродовж семестру максимально може бути оцінена в 60 балів. Максимальна кількість балів на екзамені дорівнює 40 балів. Шкала відповідності оцінок: відмінно 90-100; добре 75-89; задовільно 60-74; незадовільно 0-59
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни