Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Освітня програма: Освітньо-наукова програма «Економіка та економічна політика»
Структурний підрозділ: Економічний факультет
Назва дисципліни
Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Код дисципліни
ОК.1.12
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1. Формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем.
ПРН 2. Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності.
ПРН 3. Вільно спілкуватися з професійних та наукових питань державною та іноземною мовами усно і письмово.
ПРН 5. Дотримуватися принципів академічної доброчесності.
ПРН 8. Збирати, обробляти та аналізувати статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, необхідні для вирішення комплексних політико-економічних завдань.
ПРН 12. Обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики.
ПРН 13. Оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень.
ПРН 16. Використовувати сучасні освітні та дослідницькі технології у сфері економіки
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) Успішне опанування курсу «Педагогіка»;
2) знання теоретичних основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості;
3) володіння елементарними навичками формування основних регуляторів діяльності і поведінки в групі.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна є обов’язковою дисципліною для підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр», її засвоєння є необхідним для виходу на рівень узагальнення і трансформації знань з предметів професійного спрямування. Вивчення педагогіки вищої школи і педагогічної майстерності викладача пов’язане із розумінням психолого-педагогічних особливостей навчальної діяльності студентів у вищій школі, виконує функцію методологічної основи для виходу на більш високий рівень узагальнення, розвитку професійної рефлексії при відборі, структуруванні і методичному осмисленні змісту навчання і навчальної діяльності з предметів спеціальності і спеціалізації.
Нова література:
Немченко С. Г. Педагогіка вищої школи : підручник для здобувачів другого рівня вищої освіти педагогічних університетів / С. Г. Немченко, В. В. Крижко, І. Ф. Шумілова, О. М. Старокожко, О. Б. Голік. – Бердянськ : БДПУ, 2020. – 517 c.
Рекомендована та необхідна література
Закон України «Про вищу освіту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.
Закон України «Про освіту» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2145-19.
Положення про організацію освітнього процесу у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка (Введено в дію наказом ректора № 716-32 від 31 серпня 2018 року) [Електронний ресурс]:– шлях доступу.– http://nmc.univ.kiev.ua/doc.htm
Марушкевич А.А.,Спіцин Є.С. Педагогіка вищої школи: підручник. – К. : ВПЦ «Київський університет», 2015. – С.258-338.
Педагогіка вищої школи: хрестоматія» / В. А. Бугров А.А. Марушкевич, Є.С.Спіцин – К. : ВПЦ «Київський університет», 2016. – 544 с.
Професійно-педагогічна підготовка викладача: монографія /А.А.Марушкевич, Н.М.Кузьменко, М.В.Жиленко та ін.; за заг.ред. А.А.Марушкевич-К.: ВПЦ «Київський університет», 2018.–399 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заходи: усні виступи, участь у дискусії, презентація виконання самостійних завдань, аналіз, виконання практичних завдань, контрольні завдання, рішення педагогічних задач, модульна контрольна робота
Методи: лекція, семінарське заняття, підготовка аналітичних матеріалів, виступів, презентацій, підготовка доповідей, розв’язання практичних завдань, обговорення конфліктних ситуацій, обговорення рішень до практичних ситуацій, МКР.
Методи та критерії оцінювання
Організація оцінювання: Оцінювання студентів здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи. Під час занять оцінюються: усна відповідь, презентація проекту, виконання практичних завдань, розв’язок педагогічних задач. Підсумкова комплексна контрольна робота виконується після завершення курсу. Робота студентів впродовж семестру максимально може бути оцінена в 60 балів. Максимальна кількість балів на екзамені дорівнює 40 балів.
Шкала відповідності оцінок: відмінно 90-100;
добре 75-89;
задовільно 60-74;
незадовільно 0-59
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни