Психологія вищої школи
Освітня програма: Освітньо-наукова програма «Економіка та економічна політика»
Структурний підрозділ: Економічний факультет
Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК 1.15
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 5. Дотримуватися принципів академічної доброчесності.
ПРН 6. Оцінювати результати власної роботи демонструвати лідерські навички та уміння управляти персоналом і працювати в команді.
ПРН 12. Обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики.
ПРН19. Інтегрувати нові наукові дані у зміст навчальної дисципліни вчасно, у необхідних обсягах і формах.
ПРН 20. Викладати із застосуванням сучасних і ефективних методів і технологій, що забезпечують досягнення результатів навчання дисципліни.
ПРН 21. Проводити оцінювання результатів навчання із застосуванням методів і технологій, що найкраще відповідають цілям оцінювання, змісту і характеру навчальної дисципліни.
ПРН 22. Контролювати дотримання вимог і правил академічної доброчесності студентами під час проведення оцінювання результатів навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні поняття педагогічної, вікової та соціальної психології, психологічні закономірності розвитку і професійного становлення особистості.
Вміти підбирати і аналізувати наукову і методичну літературу з дисципліни, аналізувати методи викладання у вищій школі, готувати презентації, аналізувати психолого-педагогічні феномени, що виникають у навчальному процесі ЗВО, інтерпретувати результати самодіагностики.
Володіти базовими навичками постановки та вирішення практичних задач, ораторського мистецтва, креативного мислення, тайм-менеджменту, організації групової роботи.
Зміст навчальної дисципліни
Розкриваються теоретико-методологічні основи психології вищої школи як науки, її поняттєво-категоріальний апарат, особливості студента як суб’єкта навчально-професійної діяльності, психологічні аспекти діяльності викладача ЗВО, психологічні основи розвитку професіоналізму викладача; психологічні закономірності педагогічної взаємодії між викладачем і студентом, особливості розвитку студентської групи. Зміст дисципліни дозволяє студентам практично опрацювати методи викладання у вищій школі, вивчення мотивації та індивідуально-психологічних особливостей студента.
Рекомендована та необхідна література
Гуляс І.А. Методика викладання психології : навчальний посібник. Київ : Вид-во Людмила, 2018. 403 с.
Дуткевич Т.В., Максимчук Н.П. Психологія вищої школи (курс лекцій): навчальний посібник. Кам’янець-Подільський, 2010. 144 с.
Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: підручник. К.: Каравела, 2014. 360 с.
Психологія вищої школи : підручник / О. І. Власова, В. А. Семиченко, С. Ю. Пащенко, Я. Г. Невідома. Київ : ВПЦ «Київський університет», 2015. 405 с.
Траверсе Т. М. Психологія викладацької роботи : підручник. Київ : Науковий світ, 2010. 269 с.
Савицька О., Яблонська Т. Особливості сприймання ситуації екзамену студентами з різним рівнем тривожності. Наукові праці МАУП. Психологія. 2021. Вип. 3 (52). Київ : МАУП, 2021. 186 с. С.133-139. https://doi.org/10.32689/maup.psych.2021.3.19
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, самостійна робота, усні відповіді, участь у дискусіях, аналіз педагогічних ситуацій, самостійна робота (есе, презентації), модульна робота 1,2
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді (виступ на занятті, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення): РН1.1-1.4, РН2.1-2.4, РН3.1, РН4.1 – 20/10 балів.
2. Самостійна робота (есе, створення презентації): РН1.1-1.4, РН-2.1-2.4, РН3.1, РН4.1 – 30 / 20 балів.
3. Модульна робота 1: РН1.1-1.4, РН2.1-2.4, РН3.1, РН4.1 – 25 / 15 балів.
4. Модульна робота 2: РН1.1-1.4, РН2.1-2.4, РН3.1, РН4.1 – 25 / 15 балів.
Підсумкова оцінка з дисципліни (мінімум 60, максимум 100 балів) складається із суми кількості балів за семестрову роботу (мінімум 48, максимум 80 балів) та підсумкової контрольної роботи (мінімум 15, максимум 25 балів). Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання.
Шкала відповідності оцінок
Зараховано 60-100
Незараховано 0-59
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Тетяна
Миколаївна
Яблонська
Кафедра психології розвитку
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра психології розвитку
Факультет психології