Психологія вищої школи

Освітня програма: Мережеві та інтернет технології (Магістр)

Структурний підрозділ: Факультет інформаційних технологій

Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ННД.03
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Під час навчання студент зазнає наступні результати: він освоює методологічні засади та основні теоретичні положення психології вищої школи як науки, розуміє психологічні особливості студентського віку та розвитку особистості викладача вищої школи та їх вплив на педагогічну діяльність в цих навчальних закладах. Він також вивчає закономірності утворення та розвитку студентських груп, ознайомлюється з освітніми технологіями та типами організації навчання. Студент розвиває навички розпізнавання, запобігання та конструктивного розв'язування конфліктних ситуацій у педагогічній взаємодії та ознайомлюється з різними психологічними теоріями, що стосуються проблем психології вищої школи.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання базових категорій загальної, соціальної психології, психології розвитку, педагогічної психології, педагогіки, онтогенетичні закономірності становлення психічних властивостей, станів і процесів, процесів формування та розвитку особистості, соціальних спільностей. Застосування окремих психологічних теорій, які стосуються проблем психології вищої школи; аналізувати й оцінювати психологічні явища, які породжуються умовами навчально-виховного процесу у ЗВО; творчо використовувати у майбутній викладацькій діяльності знання щодо психологічних закономірностей навчання та виховання студентів, педагогічної взаємодії викладача та студентів; розпізнавати, запобігати та конструктивно розв’язувати конфліктні ситуації у педагогічній взаємодії; орієнтуватися у закономірностях розвитку студентської групи; долати бар’єри у педагогічному спілкуванні.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна забезпечує загальну теоретичну підготовку магістрантів у галузі психології вищої школи, яка слугуватиме основою для їх подальшої викладацької діяльності. Програма вміщує теоретичні проблеми розвитку, навчання та виховання студентів, питання особистості та науково-педагогічної діяльності викладача, а також передбачає практичне оволодіння магістрантами вміннями та навичками навчально- виховної роботи у ЗВО. Особлива увага приділяється формуванню професійного самовизначенню і набуття студентами професійно-педагогічної ідентичності.
Рекомендована та необхідна література
1. Власова О.І. Педагогічна психологія: Навчальний посібник. Київ, 2005. 400 с. 2. Ортинській В.Л. Педагогіка вищої школи. Навчальний посібник. Київ : ЦНЛ 2019. 472 с. 3. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Навчальний посібник для магістрантів і аспірантів. Київ, 2006. 320 с. 4. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Практикум: Навчальний посібник. Київ, 2008. 336 с. 5. Рябчич Я., Невідома Я. Психологія вищої школи. – Методологічні рекомендації до вивчення навчальної дисципліни. – Навчально-методична розробка. Київ : «ЦП «КОМПРИНТ», 2020. 35 с. 6. Стражнікова І. Педагогіка вищої школи: навчально-методичний посібник. – Івано Франківськ: НАІР, 2018. 120 с. 7. Траверсе Т. М. Психологія викладацької роботи: підручник. Київ, 2009. 269 с. 8. Trofimov, A.; Bondar, I.; Trofimova, D.; Miliutina, K.; Riabchych, I. Organizational commitment factors: Role of employee work engagement. Espacios, 2017. 38(24), 18.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, консультації, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Перевірка глибини засвоєння знань, рівня сформованості навичок та умінь студентів відбувається у формі поточного, проміжного та підсумкового видів контролю. Поточний контроль здійснюється на кожному занятті в межах навчального модуля та має навчальний характер. Проміжний контроль передбачає перевірку рівня засвоєння студентами теоретичного і практичного матеріалу модулів і здійснення в межах семестру наприкінці планового вивчення курсу. Рівень практичних навичок оцінюється в процесі виконання студентами завдань, передбачених змістом курсу. Контроль знань і розподіл балів, які отримують студенти. Контроль здійснюється за модульно-рейтинговою системою. У змістовий модуль 1 (ЗМ 1) входять теми 1 - 6, у змістовий модуль 2 (ЗМ 2) – теми 7 – 11. Викладач на останньому занятті повідомляє здобувачів про їх рейтинг у балах.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни