Педагогічна практика з розробки інгрованих курсів природничих наук для 7-9 кл. ЗЗСО (навчальна)

Освітня програма: Природничі науки. Інтегрована програма

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Педагогічна практика з розробки інгрованих курсів природничих наук для 7-9 кл. ЗЗСО (навчальна)
Код дисципліни
ОК 27
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР01. Збирати, обробляти та аналізувати інформацію в області природничих наук (фізики, астрономії, хімії, біології).Усвідомлювати значущість здобутків природничих наук для наукового розуміння цілісної картини оточуючого світу ПР 05. Вміти проводити польові та лабораторні дослідження, впорядковувати їх результати. ПР07. Визначати основні характеристики, процеси, історію і склад ландшафтної оболонки та її складових. ПР8. Застосовувати моделі, методи і дані фізики, хімії, біології, екології, математики, інформаційних технологій тощо при вивченні природних процесів формування і розвитку геосфер.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) Інтегроване вивчення циклу природничих навчальних дисциплін «Астрономія та фізика космосу», «Фізика», «Хімія», «Геологія», «Геоморфологія», «Гідрологія та океанологія», «Метеорологія», «Грунтознавство», «Ботаніка», «Зоологія», «Фізика життєвих процесів». 2) Вивчення курсів педагогічних дисциплін «Дидактика інтегрованих курсів природничих дисциплін». 3) Практичні дослідження природних процесів та явищ, дослідницька педагогічна практика та практика з викладання інтегрованих курсів природничих дисциплін у 5-6 класах ЗЗСО.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст практики розкриває методологічні, методичні та прикладні питання розробки та викладання курсів інтегрованих природничих наук на основі використання міжпредметних зв’язків в освітньому процесі. Під час проходження практики створюються умови для підготовки конспектів інтегрованих уроків; викладання інтегрованих курсів природничих наук у 7-9 класах ЗЗСО під контролем вчителя; формування власного творчого стилю педагогічної діяльності; розвитку професійної самосвідомості, культури спілкування, формування теоретичного, практичного та особистісно-мотиваційного компонентів професійної компетентності здобувачів освіти як майбутніх вчителів ЗЗСО.
Рекомендована та необхідна література
1. Використання модельних навчальних програм в освітньому процесі гімназії : методичні рекомендації / Голуб Н. Б., Васильєва Д. В., Засєкіна Т. М., Науменко С. О., Туташинський В. І., Яценко Т. О. [Електронне видання]. Київ : КОНВІ ПРІНТ, 2021. 48 с. https://lib.iitta.gov.ua/729266 2. Державний стандарт базової середньої освіти https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrayinska-shkola/derzhavnij-standart-bazovoyi-serednoyi-osviti 3. Методичні рекомендації щодо викладання предметів природничої освітньої галузі у 2022/2023 навчальному році https://www.schoollife.org.ua/metodychni-rekomendatsiyi-shhodo-vykladannya-predmetiv-pryrodnychoyi-osvitnoyi-galuzi-u-2022-2023-navchalnomu-rotsi
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Опрацювання, аналіз, узагальнення, систематизація навчально-методичної та предметної літератури, виконання завдань самостійної роботи практичні заняття
Методи та критерії оцінювання
Проміжне звітування, перевірка та захист звіту з практики. Рекомендований мінімум для допуску до захисту результатів практики – 36 балів. Для здобувачів освіти, які набрали сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 36 балів для одержання допуску до звіту за індивідуальним планом мають виконати завдання практичного характеру, що уможливлює виявлення рівня сформованості професійної компетентності, підвищеної складності, яке оцінюється у 36 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Алла Миколаївна Москаленко
Кафедра педагогіки
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра педагогіки
Факультет психології