Педагогічна практика з викладання інтегрованих курсів природничих наук в 5-6 кл. ЗЗСО (виробнича)
Освітня програма: Природничі науки. Інтегрована програма
Структурний підрозділ: Географічний факультет
Назва дисципліни
Педагогічна практика з викладання інтегрованих курсів природничих наук в 5-6 кл. ЗЗСО (виробнича)
Код дисципліни
ОК 22
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР02. Використовувати усно і письмово професійну українську мову.
ПР09. Знати і застосовувати теорію, дидактику та методику викладання інтегрованих курсів природничих наук у закладах загальної середньої освіти. .
ПР 11. Дотримуватися морально-етичних аспектів досліджень, академічної доброчесності, професійного кодексу поведінки.
ПР 14. Застосовувати інноваційні педагогічні технології в середній освіті для викладання інтегрованого курсу природничих наук.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Виконання індивідуального навчального плану, що стосується теоретичної і практичної складової професійної підготовки в 1-3 семестрах навчання за ОПП «Природничі науки. Інтегрована програма».
- Інтегроване вивчення циклу природничих навчальних дисциплін «Астрономія», «Фізика», «Хімія», «Геологія», «Геоморфологія», «Гідрологія», «Метеорологія», «Ґрунтознавство», «Ботаніка», «Зоологія», «Фізика життєвих процесів», «Ландшафтознавство».
- Практичні дослідження природних процесів та явищ, дослідницька педагогічна практика у школі.
- Розробка інтегрованих курсів природничих наук для 5-6 класів ЗЗСО.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст практики розкриває методологічні, методичні та прикладні питання розробки та викладання курсів інтегрованих природничих наук на основі використання міжпредметних зв’язків в освітньому процесі.
Під час проходження практики створюються умови для підготовки конспектів інтегрованих уроків; викладання інтегрованих курсів природничих наук у 5-6 класах ЗЗСО під контролем вчителя; формування власного творчого стилю педагогічної діяльності; розвитку професійної самосвідомості, культури спілкування, формування теоретичного, практичного та особистісно-мотиваційного компонентів професійної компетентності здобувачів освіти як майбутніх вчителів ЗЗСО.
Рекомендована та необхідна література
1. Використання модельних навчальних програм в освітньому процесі гімназії : методичні рекомендації / Голуб Н. Б., Васильєва Д. В., Засєкіна Т. М., Науменко С. О., Туташинський В. І., Яценко Т. О. [Електронне видання]. Київ : КОНВІ ПРІНТ, 2021. 48 с. https://lib.iitta.gov.ua/729266
2. Державний стандарт базової середньої освіти
https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nova-ukrayinska-shkola/derzhavnij-standart-bazovoyi-serednoyi-osviti
3. Методичні рекомендації і приклади реалізації НУШ у 5-6 класах на основі досвіду освітян столиці: природнича, математична, інформатична, технологічна, соціальна і здоров'ябережувальна галузі : [Навчально-методичний посібник]./ [кол. авт. : І. Воротникова, В. Заплатинський, Л. Рак, І. Філоненко, С. Воробей, О. Хоменко, В. Косик, М. Рудич, Н. Речич, О. Олексюк, Я. Якунін, М. Шопіна, З. Ворона, Н. Ткач]: за заг. ред. І. П. Воротникової. Київ : ФОП Ямчинський О. В., 2022. 188 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Практичні завдання, групові та індивідуальні консультації
Методи та критерії оцінювання
Проміжне звітування, перевірка та захист звіту з практики. Рекомендований мінімум для допуску до захисту результатів практики – 36 балів. Для здобувачів освіти, які набрали сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 36 балів для одержання допуску до звіту за індивідуальним планом мають виконати завдання практичного характеру, що уможливлює виявлення рівня сформованості професійної компетентності, підвищеної складності, яке оцінюється у 36 балів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Алла
Миколаївна
Москаленко
Кафедра педагогіки
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра педагогіки
Факультет психології