Педагогіка та психологія вищої школи_1 сем.

Освітня програма: Землеустрій та кадастр

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Педагогіка та психологія вищої школи_1 сем.
Код дисципліни
ОК.04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
- Зміст, характеристика, основні поняття та категорії, основні підходи до педагогіки та психології вищої школи у контексті розвитку сучасної освіти - Теоретико - практичні основи процесу навчання, його закономірності та принципи, методи, засоби, зміст освіти, документальний супровід - Уміти впроваджувати результати наукових досліджень у освітню практику, відповідально здійснювати виховну роботу - Володіти методами управління закладом вищої освіти, його колективом - Вміти самостійно збирати, опрацьовувати та критично аналізувати, узагальнювати інформацію з різних джерел - Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій - Здатність будувати міжособистісні стосунки, працювати в групі - Автономно і відповідально усвідомлювати межі своєї компетентності та дотримуватися норм професійної етики
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) усвідомлення значення цілеспрямованого навчання і виховання особистості; 2) володіння елементарними навичками формування основних регуляторів діяльності і поведінки в групі.
Зміст навчальної дисципліни
У дисципліні «Педагогіка та психологія вищої школи» розкриваються основні поняття та категорії, аналізуються методи психологічних та педагогічних досліджень, складові дидактики та виховання (їх принципи, методи, прийоми, види, засоби, напрями розвитку тощо), наукові засади управління освітнім закладами. Здійснюється формування психолого-педагогічного мислення, аналіз педагогічної дійсності, орієнтування на оволодіння психолого-педагогічними вміннями та навичками. Значна увага приділяється стилям та методам спілкування педагога із здобувачами вищої освіти, новітнім освітнім технологіям, виконанню самостійних робіт, підготовці мультимедійних презентацій. Важливе місце відводиться спрямуванню студентів на застосування набутих знань у професійно-визначальних ситуаціях.
Рекомендована та необхідна література
1. Балашова С.П., Головко Н.І. Методика та організація наукових досліджень студентів у закладах вищої освіти: навч.-метод. посіб. / автори та укладачі: С.П. Балашова, Н.І. Головко. Київ: ЦП «Компринт», 2020. 175с. 2. Марушкевич А.А.,Спіцин Є.С. Педагогіка вищої школи : підручник : 2-ге вид., переробл. і доповн. Київ: ВПЦ "Київський університет", 2021. 576 с. 3. Педагогіка вищої школи і педагогічна майстерність викладача: хрестоматія / Укл. В.А. Бугров, А.А. Марушкевич, Є.С. Спіцин. К.: ВПЦ «Київський університет», 2021. 704с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, консультації, самостійна робота, залік
Методи та критерії оцінювання
Під час занять оцінюються: усна відповідь, презентація, виконання практичних завдань, рішення педагогічних задач. КР1 виконується і оцінюється після завершення першої частини «Педагогіка вищої школи» (1-3), 2 частини «Психологія вищої школи» (теми 1 – 3) і включає в себе запитання з усього навчального курсу. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100.
Мова викладання
Українська