Міське планування та основи містобудування
Освітня програма: Економічна географія
Структурний підрозділ: Географічний факультет
Назва дисципліни
Міське планування та основи містобудування
Код дисципліни
ВК 1.4.7.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Завдання дисципліни «Міське планування та основи містобудування» полягають у наданні студентам загальних та фахових компетентностей, передбачених освітньою програмою «Економічна географія», зокрема: у набутті студентами глибоких теоретичних знань з питань концепції, стратегії та тактики містобудування, розумінні змісту міського планування як сфери теоретичної та практичної діяльності, висвітленні історичних етапів розвитку міст та еволюції містобудівних ідей, характеристиці міста як об’єкта планування та розкритті змісту системи містобудівної документації; самостійно досліджувати, аналізувати просторово-часові параметри організації природи, населення та господарства і взаємозв’язків між ними в системі планування міських територій та містобудування.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування дисциплін «Математико-статистичні методи в географії», «Географія населення та розселення», «Економічна географія», «Урбаністична географія».
2. Вміти кількісно і якісно аналізувати особливості природних та суспільних процесів у географічні оболонці, розробляти, керувати та управляти проектами географічної та міждисциплінарної спрямованості, оцінювати і забезпечувати якість робіт, вміти здійснювати комплексну оцінку та моніторинг ресурсів, прогнозувати розвиток географічних процесів і явищ;
3. Знати основні принципи організації містобудівних процесів, розробляти та впроваджувати механізми міського планування, проектування та управління, здійснювати моніторинг містобудівних процесів, складати плани та програми розвитку міських територій.
Зміст навчальної дисципліни
Дана навчальна дисципліна присвячена вивченню планувальної діяльності на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях застосовуючи теоретичні знання та практичні навички для забезпечення містобудівної діяльності. Дисципліна спрямована на формування у студентів спеціальних професійних, соціальних та особистісних компетенцій, накопичення знань щодо можливості критичного мислення, аналізу і синтезу, здатності шукати, обробляти та аналізувати інформацію з різних джерел, здатності визначати, формулювати і вирішувати проблеми у сфері міського планування, формування та функціонування містобудівної системи. Окремими складовими дисципліни є вивчення сутності містобудування як інструменту розвитку міського комплексу, об'єктів і систем міського планування, основних понять та принципів містобудівної діяльності, чинників, що визначають розвиток та функціонування міських поселень й формування їх планувальної структури, видів, структури та складу містобудівної документації та її ролі в узгодженні приватних, громадських, державних та суспільних інтересів на різних територіальних рівнях.
Рекомендована та необхідна література
1. Безлюбченко О. С. Планування і благоустрій міст: навч. посіб. для студ. напряму "Будівництво" вищ. навч. закл. / О. С. Безлюбченко, О. В. Завальний, Т. О. Черноносова; Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. - Х. : ХНУМГ, 2017. - 205 с.
2. Дідик В. В. Планування міст : Підруч. для студ. вищ. навч. закл. / В. В. Дідик, А. П. Павлів ; Національний ун-т "Львівська політехніка". - Л. : Львівська політехніка, 2006. - 411 с.
3. Дронова О.Л. Геоурбаністика: навч. посіб. / О. Л. Дронова. – К.: Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2014. – 419 с.
4. Дьомін М. М. Містобудівні інформаційні системи. Містобудівний кадастр. Первинні елементи структури об'єктів містобудування та територіального планування : / М. М. Дьомін, О. І. Сингаївська ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архітектури, Спілка урбаністів України. - Київ : Фенікс, 2015. - 212 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична робота
Методи та критерії оцінювання
У курсі передбачено 2 змістовних блоки. Заняття проводяться у вигляді лекцій, прикладних занять, розв’язування конкретних задач та ситуацій, передбачене виконання індивідуального завдання, що виконується у формі презентації. Завершується дисципліна – іспитом. Упродовж семестру, після завершення відповідних тем, проводяться тематичні письмові контрольні роботи із відкритими питаннями. Для визначення рівня досягнення результатів навчання, студенти презентують
результати свого індивідуального завдання та демонструють набуті навички. Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт, включаючи самостійну роботу та виконання індивідуального завдання.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни