Сталий розвиток міст та регіонів
Освітня програма: Економічна географія
Структурний підрозділ: Географічний факультет
Назва дисципліни
Сталий розвиток міст та регіонів
Код дисципліни
Ок 38.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати: сутність поняття та чинники розвитку концепції сталого розвитку; взаємозв’язок соціальної, екологічної та економічної складових сталого розвитку; проблеми імплементації Цілей сталого розвитку у країнах і регіонах; особливості сталого розвитку галузей економіки, суспільства, управлінської ланки, природоохоронної діяльності. Вміти: аналіз інформації щодо сталого розвитку країн та регіонів; виявлення та впорядкування за гостротою проблем сталого розвитку міст; виявлення потенціалу переходу країн та регіонів на траєкторію сталого розвитку; розроблення пропозицій щодо подолання проблем сталого розвитку тощо
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування курсів “Суспільна географія”, “Економічна географія”, “Соціальна географія”, "Біогеографічні та грунтознавчі дослідження", "Метеорологічні та гідрологічні дослідження", “Філософія”. 2) знання загальних закономірностей розвитку природних та антропогенних систем, їх взаємозалежності через знання і розуміння структури та особливостей функціонування суспільного виробництва, соціальних систем в умовах сучасних глобальних викликів. 3) вміння працювати з інформаційними джерелами, що містять дані щодо розвитку природних, соціальних, економічних, управлінських процесів різних просторово-часових масштабів, аналізувати особливості протікання даних процесів у географічній оболонці, виявляти диспропорції та неузгодженості, робити висновки щодо отриманих результатів.
Зміст навчальної дисципліни
Викладаються сутність концепції сталого розвитку в контексті його забезпечення на регіональному та локальному рівнях, система Цілей сталого розвитку, а також проблема її імплементації в містах. Розкриваються механізми відновлення балансу природних систем з акцентом на вирішення проблем біорізноманіття, зміни клімату та забруднення навколишнього природного середовища, інституційні аспекти забезпечення сталого розвитку регіонів в світлі глобального, європейського та українського контекстів. Висвітлюються особливості забезпечення сталого розвитку міських поселень різного функціонального типу, в тому числі природоохоронних територій та територій, що мають значне антропогенне навантаження, моно- та полі функціональних міст.
Рекомендована та необхідна література
1. Кононенко О.Ю. Актуальні проблеми сталого розвитку: навчальний посібник. Київ: ДК «Прінт-Сервіс», 2016. 109 с. 2. Лісовський С.А. Основи сталого (збалансованого) економічного, соціального, екологічного розвитку. Житомир, 2007. 108 с. 3. Гречко Т.К., Лісовський С.А., Романюк С.А., Руденко Л.Г. Публічне управління в забезпеченні сталого (збалансованого) розвитку: навчальний посібник. Херсон: Грінь Д.С., 2015. 264 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
У курсі передбачено 2 змістових частини. Заняття проводяться у вигляді лекцій та семінарських занять. Завершується дисципліна заліком. Впродовж семестру проводяться тематичні контрольні роботи у вигляді тестів після завершення розгляду відповідних тем. Набуття студентами знань та навичок також оцінюється під час виступів на семінарах, опитувань, розгляді кейсів, участі у дискусії. Для студентів, що впродовж семестру не набрали мінімальної кількості балів (60 балів) проводиться заключна семестрова контрольна робота з максимальною кількістю балів – 40. До початку залікової сесії студенти мають відпрацювати всі семінарські заняття. Підсумкове оцінювання не проводиться і студент отримує оцінку відповідно до виконання основних видів робіт впродовж семестру.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни