Медична географія

Освітня програма: Економічна географія

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Медична географія
Код дисципліни
ОК. 22
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Ознайомити студентів з історією формування та сучасною теоретичною і джерельною базою медичної географії, закономірностями розвитку предметної області наук, властивими їм теоріями, парадигмами, концепціями та принципами; сформувати у них поняття про об’єкт, предмет і методи досліджень медичної та рекреаційної географії, особливості впливу окремих компонентів довкілля на здоров’я людини і ведення здорового способу життя та засади соціальної відповідальності і екологічного мислення.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування дисципліни «Суспільна географія» «Економічна географія», «Географічне країнознавство та краєзнавство». 2. Володіти математико-статистичними методами і навичками аналізу, синтезу, моделювання ситуації, прогнозування, порівняння, складання картосхем. 3. Мати навички роботи з картографічними джерелами, комп’ютерними програмами MS Word, MS Excel, програмним забезпеченням для користування Інтернетом.
Зміст навчальної дисципліни
Викладається історія розвитку медичної географії в світі, історія медико-географічних досліджень в Україні, чинники захворюваності та здоров’я населення, медична інфраструктура та забезпеченість медичним персоналом України, регіональний аналіз захворюваності та здоров’я населення в Україні, порівняльна характеристика захворюваності населення України та країн Європи.
Рекомендована та необхідна література
1. Гуцуляк В. М. Медична географія: Екологічний аспект: навчальний посібник / М.В. Гуцуляк. – Чернівці: Рута, 2008. – 132 с. 2. Гуцуляк В. М., Нечипоренко Г. Л., Шевченко В. О. Загальна медична географія світу: Монографія / В. М. Гуцуляк, Г. Л. Нечипоренко, В. О, Шевченко. – К., 1998. – 178 с. 3. Мезенцева Н. І., Батиченко С. П., Мезенцев К. В. Захворюваність і здоров’я населення в Україні: суспільно-географічний вимір: Монографія / Н. І Мезенцева, С. П. Батиченко, К. В, Мезенцев. – К.: ДП «Прінт Сервіс», 2018. – 136 с. 4. База даних «Здоров’я для всіх. Україна»: Офіційний сайт Центру медичної статистики МОЗ України [електронний ресурс] – режим доступу: http://medstat.gov.ua/ukr/news.html?id=203
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, бесіда
Методи та критерії оцінювання
Рівень досягнення всіх запланованих результатів навчання визначається за результатами роботи на семінарах, написання 2-х підсумкових контрольних робіт, здачі презентацій, групових завдань. Питома вага результатів навчання у підсумковій оцінці за умови їх опанування на належному рівні така: результати навчання – 1 (знання) – до 40%; результати навчання – 2 (вміння) – до 40%; результати навчання – 3 (комунікація) – до 10%; результати навчання – 4 (автономність та відповідальність) – до 10%. Рекомендований мінімум для допуску до іспиту – 36 балів: при цьому студент має прийняти участь не менш ніж у третині семінарів, здати презентацію та написати обидві контрольні роботи. Іспит проводиться в письмовій формі у вигляді розгорнутих і тестових завдань.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни