Рекреаційна географія
Освітня програма: Економічна географія
Структурний підрозділ: Географічний факультет
Назва дисципліни
Рекреаційна географія
Код дисципліни
ОК. 24
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
У результаті опанування курсу студент повинен чітко оперувати понятійно-термінологічним апаратом рекреаційної географії; аналізувати склад і будову територіально-рекреаційних систем на різних просторово-часових рівнях і застосовувати на практиці отримані знання для розуміння їхніх характеристик, процесів та історії формування; використовувати принципи і методи оцінки рекреаційних ресурсів території; на основі пошуку, оброблення та аналізу інформації з
різних джерел і в процесі міжособистісної взаємодії, проводити комплексну оцінку рекреаційних ресурсів країни чи регіону; визначати передумови і функції рекреаційної діяльності; ідентифікувати і класифікувати рекреаційні ресурси, їхні властивості; володіти інформацією про сучасний стан й перспективи рекреаційного господарства України і світу та усвідомлювати необхідність його сталого розвитку і збереження та примноження цінностей і досягнень суспільства.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисципліни «Суспільна географія» «Економічна географія», «Географічне країнознавство та краєзнавство».
2. Володіти математико-статистичними методами і навичками аналізу, синтезу, моделювання ситуації, прогнозування, порівняння, складання картосхем.
3. Мати навички роботи з картографічними джерелами, комп’ютерними програмами MS Word, MS Excel, програмним забезпеченням для користування Інтернетом.
Зміст навчальної дисципліни
Розкриваються методологічні засади рекреаційної географії як науки. Акцентується увага на передумовах, функціях, класифікації і структурі рекреаційної діяльності; чинниках та умовах формування і розвитку територіально-рекреаційних систем і їх підсистем; принципах і методах комплексної оцінки рекреаційних ресурсів території. Надається інформація про природні, історико-культурні та соціально-економічні рекреаційні ресурси і умови України.
Аналізуються сучасний стан та перспективи розвитку рекреаційного господарства і надаються характеристики територіально-рекреаційних систем та курортно-оздоровчих закладів України. Висвітлюються передумови розвитку, сучасний стан галузевої і територіальної структури та перспективи рекреаційного господарства в макрорайонах та провідних державах світу.
Рекомендована та необхідна література
1. Бейдик О. О. Рекреаційні ресурси України: Навч. посібник / О. О. Бейдик. – К.: Альтерпрес, 2011. – 462 с.
2. Любіцева О. О., Панкова Є. В., Стафійчук В. І. Туристичні ресурси України: Навч. посібник. – К.: Альтерпрес, 2007. – 369 с.
3. Масляк П. О. Рекреаційна географія: Навч. посібник / П. О. Масляк. – К.: Знання, 2008. – 343 с.
4. Мацола В. І. Рекреаційно-туристичний комплекс України: монографія / В. І. Мацола. – Львів, 1997. – 259 с.
5. Поколодна М. М. Рекреаційна географія: Навч. посібник / М. М. Поколодна. – Х.:ХНАМГ, 2012. – 275 с.
6. Стафійчук В. І. Рекреалогія: Навч. посібник / В. І. Стафійчук – Херсон: ОЛДІ ПЛЮС, 2020. – 428 с.
7. Фоменко Н. В. Рекреаційні ресурси та курортологія: Підручник / Н. В. Фоменко. – Івано-Франківськ: ІМЕ, 2001. – 311 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, презентація, групові завдання
Методи та критерії оцінювання
Рівень досягнення всіх запланованих результатів навчання визначається за результатами роботи на семінарах, написання 2-х підсумкових контрольних робіт, здачі презентацій, групових завдань. Питома вага результатів навчання у підсумковій оцінці за умови їх опанування на належному рівні така: результати навчання – 1 (знання) – до 40%; результати навчання – 2 (вміння) – до 40%; результати навчання – 3 (комунікація) – до 10%; результати навчання – 4 (автономність та відповідальність) – до 10%. Рекомендований мінімум для допуску до іспиту – 36 балів: при цьому студент має прийняти участь не менш ніж у третині семінарів, здати презентацію та написати обидві контрольні роботи. Іспит проводиться в письмовій формі у вигляді розгорнутих і тестових завдань.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни