Географія країн Глобальної Півночі

Освітня програма: Економічна географія

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Географія країн Глобальної Півночі
Код дисципліни
ОК 11.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Охарактеризувати динаміку, тенденції, закономірності та перспективи економічних, соціальних та політичних процесів у країнах Глобальної Півночі; сформувати здатність у студентів застосовувати знання у практичних ситуаціях; спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; навички міжособистісної взаємодії; здатність аналізувати склад і будову геосфер (у відповідності до спеціалізації) на різних просторово-часових масштабах; вміння самостійно досліджувати природні матеріали та статистичні дані ( у відповідності до спеціалізації) в польових і лабораторних умовах, описувати, аналізувати, документувати і звітувати про результати; здатність, здатність ідентифікувати та класифікувати відомі і реєструвати нові об’єкти у географічній оболонці, їх властивості та притаманні ним процеси.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Мати базові знання з економічної та соціальної географії регіонів та країн світу. Вміти працювати із статистичною інформацією, навчально-методичною та науковою літературою. Володіти елементарними навичками аналізу і синтезу географічної інформації, порівняльно-географічного аналізу, вміти аналізувати причинно-наслідкові зв’язки між процесами і явищами.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Географія країн Глобальної Півночі» покликана сформувати у студентів уявлення щодо різноманітності сучасних процесів та стратегій у розвитку країн світу в різних регіонах. Викладаються закономірності та чинники територіальної організації суспільства і його складових на рівні суспільно-географічної характеристики країн Глобальної Півночі. Розглядаються особливості територіального (міжнародного) поділу праці, розміщення продуктивних сил у межах досліджуваних країн, регіональної політики, територіальної організації виробництва, геополітики і геостратегії, просторових соціально-економічних пропорцій, територіальних соціально-економічні структур, транспортних й інфраструктурних мереж та систем, а також систем розселення у межах країн, що вивчаються.
Рекомендована та необхідна література
1. Безуглий В.В., Козинець С.В. Регіональна економічна та соціальна географія світу. – К.: Видавничий центр “Академія”, 2007. – 688 с. 2. Блій Г. де, Муллер П. Географія: світи, реґіони, концепти / Пер. з англ.; Передмова та розділ “Україна” О.І. Шаблія. – К.: Либідь, 2004.–740 с. 3. Географія світового господарства (з основами економіки): навч. посіб. / За ред. Я. Б. Олійника, І. Г. Смирнова - К. : Знання, 2011. – 638 с. 4. Економічна і соціальна географія світу // Яценко Б.П., Кіптенко В.К., Любіцева О.О. та ін. – К.: Наш час, 2013. – 472 с. 5. Політична географія і геополітика: Навч.посібник / Б.П.Яценко, В.І.Стафійчук, Ю.С.Брайчевський та ін.; за ред. Б.П.Яценка. – К.:Либідь, 2007. – 255 с. 6. Соціально-економічна географія світу // За ред. С.П. Кузика. – Львів: Світ, 2002. – 672 с. 7. Юрківський В.М. Регіональна економічна і соціальна географія. Зарубіжні країни: Підручник. – 2-ге вид. – К.: Либідь, 2001. – 416 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота, практичні завдання
Методи та критерії оцінювання
Рівень досягнення поставлених цілей навчання визначається за результатами письмових розгорнутих тематичних робіт, виступів на семінарських заняттях з підготовкою презентацій, участю у дискусії, засвоєнням основних показників соціально-економічного розвитку країн Глобальної Півночі, а також знанням економіко-географічного мінімуму на карті та за результатами іспиту. Частка результатів навчання у підсумковій оцінці за умови її опанування на належному рівні така: результати навчання – 1.1 – 1.9 (знання) – до 55% ; результати навчання – 2 – 2.4 (вміння) - до 35%; результати навчання – 3 – 3.1 (комунікація) – 5 %; результати навчання – 4 (автономність та відповідальність) – 5%. Підсумкове оцінювання передбачає складання іспиту. Максимальна кількість балів за результатами перевірки роботи – 40 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни