Інноваційні педагогічні технології навчання у географічній освіті
Освітня програма: Географія 2023 (бакалавр)
Структурний підрозділ: Географічний факультет
Назва дисципліни
Інноваційні педагогічні технології навчання у географічній освіті
Код дисципліни
ВБ.2.08
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 4. Знати та розуміти особливості навчання різнорідних груп учнів
ПРН 7. Уміти застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в
професійній діяльності.
ПРН 8. Добирати і застосовувати сучасні освітні технології та методики для формування
предметних компетентностей учнів
ПРН 9. Володіти формами та методами виховання учнів на уроках і в позакласній роботі
ПРН 10. Володіти здатністю проектувати психологічно безпечне й комфортне освітнє
середовище
ПРН 11. Володіти здатністю цінувати різноманіття та мультикультурність, керуватися в
педагогічній діяльності етичними нормами, принципами толерантності, діалогу й
співробітництва
ПРН 26,27
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсами: Географічна картографія (Модуль 1. Топографія з основами
геодезії; Модуль 2. Картографія), Математико-статистичні методи в географії, Картографічні
методи в навчанні географії/Навчальні географічні карти та атласи, Методика навчання
географії в ЗОНЗ, Шкільний туризм.
2. Знання теоретичних основ базових географічних теорій та концепцій.
3. Знання і розуміння основних просторово-часових закономірностей взаємозв’язків та
відношень системі «людина - середовище».
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна є невід’ємною частиною надання фахових знань в області інформаційних технологій із збору, накопичення,
обробки, аналізу та моделювання в галузі управління ресурсами територій, проектування та
планування територій, аудиту та кадастрування ресурсів, охорони навколишнього
середовища, розробки туристичного продукту та ін. навчальна дисципліна дає базові знання
та навички використання ГІС у вивченні природних умов та антропогенних трансформацій
територій під час викладання географічних дисциплін в навчальних закладах різного рівня.
Вивчення навчальної дисципліни дозволяє студентам оволодіти знаннями та навичками з
аналізу, моделювання, оптимізації, узагальнення та розповсюдження інформації засобами
сучасних географічних інформаційних технологій.
Рекомендована та необхідна література
Іщук О. О. Просторовий аналіз і моделювання в ГІС: Навч. посібник / О. О. Іщук, М. М.
Коржнев, О. Е. Кошляков; за ред. акад. Д. М. Гродзинського. –К.: ВПЦ "Київський університет", 2003.
– 200 с.
Свідзінська Д.В. Методи геоекологічних досліджень: геоінформаційний практикум на основі
відкритої ГІС SAGA: навчальний посібник / Д.В. Свідзінська. – К.: Логос, 2014. – 402 с.
. Світличний О. О. Основи геоінформатики: навч. посібн. / О.О. Світличний, С. В.
Плотницький; за заг. ред. О. О. Світличного. – Суми: ВТД "Університетська книга", 2006. – 295 с.
Шипулін В. Д. Основні принципи геоінформаційних систем: Навч. посібник / В. Д. Шипулін;
Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х.: ХНАМГ, 2010. – 326 с.
Географічні карти та картографічний метод дослідження: 1 том – Географічні карти/2 том –
Картографічний метод дослідження / Т. В. Дудун, С. В. Тітова.// упоряд. С. В. Тітова. – К., 2017. – 150
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання виконання завдань семінарських робіт, модульна контрольна робота, залік
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни