Майстер-клас «Національні та зарубіжні масмедіа»

Освітня програма: Міжнародна журналістика (ОКР магістр)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут міжнародних відносин

Назва дисципліни
Майстер-клас «Національні та зарубіжні масмедіа»
Код дисципліни
ВП 1.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Вивчити історію становлення провідних медіаконгломератів, яким належать друковані бренд-видання, їх взаємодію із політичними системами держав (партіями, рухами). Аналізувати ефективність інформаційного впливу на міжнародну політичну ситуацію публікацій у світових друкованих медіа Здійснювати групові дослідження окремих прикладів реалізації комунікативних проектів (cases) із просування чи захисту національних інтересів на міжнародній арені Налагоджувати співпрацю із кореспондентами, редакторами та видавцями медіа для реалізації завдань, що стоять перед зовнішньополітичним відомством чи дипломатичною місією
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати теоретичні засади функціонування інформаційного суспільства як феномену розвитку цивілізації. Вміти працювати з методичними джерелами, володіти навичками підготовки наукових есеїв, аналітичних оглядів, мати навички публічних виступів з визначеної наукової тематики. Володіти базовими знаннями з інформатики, елементарними навичками роботи із інформаційними джерелами різного типу.
Зміст навчальної дисципліни
Тема 1. Мас-медіа як елемент національних та світової системи ЗМК: особливості становлення та функціонування. Тема 2. Друковані медіа як об’єкт дослідження: історія формування національної преси Тема 3. Сучасний стан розвитку медіа у світі: тенденції та перспективи Тема 4. Преса сучасної України: стан, перспективи розвитку, політико-соціальний статус Контрольна модульна робота Тема 5. Зарубіжні медіа та міжнародні комунікації Тема 6. Сучасна британська преса у структурі міжнародних медіакомунікацій Тема 7. Преса Сполучених Штатів Америки: газети – The Wall Street Journal, International Herald Tribune, The New York Times; журнали – Time, National Geographic, Vogue Тема 8. Європейські ЗМК: преса Німеччини, Франції, Італії, Польщі: газети – El Pais, Die Zeit, Corriere della Sera, Liberation, Gazeta Wyborcza; журнали – Paris Match, Spigel, Focus Тема 9. Ринок російських медіа: преса та політична система Контрольна модульна робота Тема 10. Національні медіа та зовнішня політика України
Рекомендована та необхідна література
1. Даниленко С.І. Громадянський вимір комунікаційної революції: Модернізація суспільних комунікацій від друкарського верстата до соціальних мереж. Монографія. – К.: ІМВ. – 2010. – 310 с. 2. Галлін, Деніел С., Манчіні, Паоло. Сучасні медіасистеми: три моделі відносин ЗМІ та політики / Пер. з англ. О.Носика, 2008. – 320 с. 3. Лалл, Джеймс Мас-медіа, комунікація, культура: глобальний підхід. – К.: “К.І.С.”, 2000. – 264 с. 4. Почепцов, Георгій. Від Facebook’у і гламуру до WikiLeaks: медіакомунікації. – К.: Спадщина, 2012. – 464 с. 5. Чічановський А.А., Старіш О.Г. Інформаційні процеси в структурі світових комунікаційних систем: Підручник. – К.: Грамота, 2010. – 568 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття
Методи та критерії оцінювання
1) захист індивідуальних завдань; 2) модульна контрольна робота. 3) залік. За індивідуальні роботи та написання модульної роботи студенти можуть отримати до 40 балів. На заняттях студенти виконують практично-орієнтовані завдання, які оцінюються максимум у 10 балів. У змістовий модуль входять всі теми. Обов’язковим для заліку є виконання індивідуальних робіт, передбачених робочою програмою навчальної дисципліни.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни