Психоісторія

Освітня програма: Історія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Психоісторія
Код дисципліни
ВК 3.14
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати критерії розрізнення елементів психоісторії Знати історію формування психоісторії Знати принципи морально-нормативного забезпечення професійного історика Знати шляхи подолання розриву між загальними і етичними принципами та вимогами етики і моралі Знати зв'язок між професійною культурою та професійною мораллю в підвищенні майстерності професійного історика Вміти вести теоретичний дискурс щодо актуальних питань моральної та етичної практики сучасного історика Вміти формувати самостійний стиль мислення, власну етичну позицію, робити власний моральний вибір Вміти застосовувати отримані в процесі навчання знання для формування ефективних відносин в професійній діяльності історика
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати історію формування психоісторії, її професійних основ; складові елементи цієї міждисциплінарної науки; теоретичні засади професійної етики історика; особливості професійного о використання засобів і методів психоісторії в історичному контексті. 2. Вміти сформувати цілісне уявлення щодо норм і правил використання психоісторії у роботі фахового історика; орієнтуватись в теоретичних та прикладних аспектах професійної діяльності історика; формувати самостійний стиль мислення, об’єктивну позицію, робити власний моральний вибір; застосовувати отримані в процесі навчання знання для формування ефективних відносин в професійній діяльності історика. 3. Володіти навичками аналітичної критики, принципами об’єктивності та використання етичних норм в професійній діяльності.
Зміст навчальної дисципліни
Психоісторія завжди була і залишалася суттєвою частиною наукових історичних реконструкцій. Невипадково, що основи цієї нової науки почали формувалися ще досить давно у складі висвітлення різноманітних історичних подій, а з часом трансформувалися в окрему науку – психоісторію. Як в авторитарних так і демократичних суспільствах в людини є можливість маніпулятивно чи вільно висловлювати свої думки. І тут якраз на перший план висувається вміння визначити психічні і соціальні причини прийняття тих, чи інших рішень. Вміння визначати глибинні причини прийняття рішень допомагає чіткіше уявляти і реконструйовувати історичний процес, який значною мірою відбувається не тільки в результаті глибоко продуманих рішень, а й під впливом емоцій зумовлених освітою, релігійністю, емоційним станом та ін. Більшість сфер суспільної діяльності, більшість професій вимагає все ж таки спеціального вивчення вчинків людей більш глибше, ніч це передбачає наука. Це такі сфери, як бізнес, викладацька діяльність, економіка, політика, психологія, реклама, соціологія, історія, філософія, юриспруденція тощо. Варто підкреслити насамперед практичну спрямованість таких курсів.
Рекомендована та необхідна література
1. John A. Speyrer. Foundations of Psychohistory by Lloyd deMause. Creative Roots, Inc. New York, 1982, p. 336 - http://primal-page.com/psyhis.htm 2. DeMause, Lloyd (1975). A bibliography of psychohistory. New York: Garland Pub 3. DeMause, Lloyd (1975). The New psychohistory. New York: Psychohistory Press. 4. Кубрак О. Етика ділового та повсякденного спілкування. – К., 2002. 5. Ebel, Henry; DeMause, Lloyd (1977). Jimmy Carter and American fantasy: psychohistorical explorations. New York: Two Continents. 6. DeMause, Lloyd (2002). The Emotional Life of Nations. New York: Karnac. pp. 454.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінар, самостійна робота, усне опитування, контрольна робота з тем, індивідуальне завдання, усне опитування, підсумкова контрольна робота, залік
Методи та критерії оцінювання
семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 1.5. — 10 балів/ 6 балів*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 1.4., 2.1.— 10 балів/ 6 балів. 3. Індивідуальне завдання 1: РН 1.2. - 20 балів/ 12 балів. 4. Індивідуальне завдання 2: РН 1.3. - 20 балів/ 12 балів. 5. Опитування 1: РН 1.1, 1.5 – 10 балів / 6 балів. 6. Опитування 1: РН 1.4, 2.1 – 10 балів / 6 балів. 5. Підсумкова контрольна робота Р.Н. 2.2., 3.1. - 20 балів / 12 балів * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. підсумкове оцінювання - залік
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни