Україна в світовому інтеграційному просторі

Освітня програма: Історія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Україна в світовому інтеграційному просторі
Код дисципліни
ВК 2.6
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати і розуміти терміни/концепції «інтеграція», «глобалізм», «регіоналізм», «регіоналізація», «глобальна історія», різні форми і рівні інтеграції; зміст основних концепцій і теорій інтеграції Знати і розуміти сутність інтеграція як частини історичного процесу, методології вивчення і викладання історії, її зв’язок з концепцією інтеграції Вміти аналізувати вплив інтеграції на окремі спільноти, держави, регіони, світ продовж історії, визначати її позитивні і негативні наслідки Вміти характеризувати і пояснювати сутність, напрямки, етапи інтеграційних процесів продовж історії, спираючись на конкретні джерела інформації та приклади з історії і сьогодення Вміти аргументовано викладати і обстоювати свою думку усно і письмово
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати найважливіші факти, події та процеси історичного минулого людства. 2. Вміти встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; визначити взаємозв’язки, що формують взаємозалежності між різними історичними подіями і процесами. 3. Володіти навичками наукового дослідження, включаючи критичний аналіз джерел, спостереження, порівняльний аналіз, виявлення (взаємо)зв’язків і (взаємо)впливів.
Зміст навчальної дисципліни
Хоч термін «інтеграція» є часто вживаним, він має багато інтерпретацій, а сутність явища, яке він описує, потребує осмислення. Ця навчальна дисципліна з'ясовує сутність «інтеграції» і вивчає її у кількох вимірах: як історичний процес/процеси, певний історичний період і методологію історичного дослідження. З’ясовується зміст термінів, необхідних для розуміння різних концепцій інтеграції. Висвітлюються провідні характеристики інтеграції на різних етапах світового розвитку з акцентом на сьогоденні, та її рушійні сили. Простежуються прояви інтеграції продовж історії людства, її вплив на різні спільноти, а також взаємозв’язки між інтеграцією і глобальною історією.
Рекомендована та необхідна література
1. Бесараба О. Регіоналізація Європи // Людина і політика. – 2000. № 4. – С. 21 – 25. 2. Історія в термінах і поняттях: довідник / За загал. ред. Орлової Т. В. – Вишгород: ПП Сергійчук М.І., 2014. – 732 с. 3. Картунов О., Лаптєв С. Західні теорії економічної та політичної інтеграції: спроби стислого аналізу // Зовнішня торгівля. – 1999. № 3 4.– С. 140 – 143. 4. Копійка В. В., Шинкаренко Т. І. Європейський Союз: заснування і етапи становлення. Навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Видавничний Дім „Ін Юре”, 2001. – 448 с. 5. Посельський В. Європейський Союз: інституційні основи європейської інтеграції. – К.: Смолоскип, 2002. – 168 с. 6. Рут Ф. Міжнародна торгівля та інвестиції / Ф. Рут, А. Філіпенко [пер. з англ.]. – К. : Основи, 1998. – 743 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, самостійна робота, самостійна робота, контрольна робота, есе, іспит
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота (ЗМІ): РН 1.1., 3.1. – 10 балів/ 6 балів.* 2. Модульна контрольна робота (ЗМ2): РН 1.2., 3.1. – 10 балів/ 6 балів. 3. Семінарське заняття (ЗМІ): РН 2.1., 3.1. – 20 балів/12 балів 4. Самостійна робота (академічне есе) (ЗМІ): РН 2.1., 3.1. – 10 балів/6 балів 5. Самостійна робота (академічне есе) (ЗМ2): РН 2.2., 3.1. – 10 балів/ 6 балів. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. Підсумкове оцінювання - іспит
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни