Методика викладання історії у вищих навчальних закладах

Освітня програма: Історія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Методика викладання історії у вищих навчальних закладах
Код дисципліни
ОК 4.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати стан і завдання вищої освіти України в контексті Болонського процесу; організацію навчального процесу в кредитно-модульній системі підготовки фахівців-істориків Знати методику організації та проведення лекцій, семінарських занять, факультативів, спецкурсів і спецсемінарів, індивідуальні та групові консультації, специфіку організації самостійної навчально-пізнавальної діяльності студентів Вміти послуговуватися науковим апаратом виконання викладацької діяльності, застосувати най-оптимальніші навчально-методичні прийоми, методи, методологію викладання історії Вміти організувати самостійну роботу студентів, навчальні і переддипломні практики, застосовувати різноманітні форми й методи діагностики навчання, взаєморецензування, методику використання Internet-ресурсів у викладацькій діяльності.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
2.1. Знати: 2. 1.1. спеціальну історичну термінологію, категоріально-понятійний апарат; 2.1.2. різноманітний алгоритм думок та поглядів, що існують в сучасній методиці викладання історії; 2.1.3. складати плани і тексти лекційних занять; 2. 1.4. форми й види лекційних і семінарських занять; 2. 1.5. різноманітні види і методи контролю. 2.2. Вміти: 2.2.1. обговорювати плани і тексти лекцій, 2.2.2. аналізувати авторські навчальні програми історичних курсів; 2.2.3. моделювати ситуації семінарських занять; 2.2.4. складати історичні питання, завдання, тести і вправи з історії; 2.3. Володіти: 2.3.1. принципами створення комп'ютерних програм з історичних курсів; 2.3.2. закономірностями аналізу історичних джерел, 2.3.3. базовими поняттями теорії й методики викладання історії у вищих навчальних закладах, 2.3.4. навичками рецензування підручників, навчальних посібників та іншої навчально-методичної літератури.
Зміст навчальної дисципліни
Розглядаються основні поняття, принципи, закономірності методики викладання історії як науки; процес педагогічної взаємодії між викладачем та студентами, основні етапи розвитку теорії та практики навчання історії; зв'язки між сучасними підходами до вирішення найбільш актуальних проблем теорії та практики навчання історії й передовими методичними системами минулого; взаємозв'язки між основними компонентами процесу навчання історії, які змінюються під впливом зовнішнього середовища; формування у студентів магістратури потреби у постійному вдосконаленні своєї методичної майстерності та стійкого інтересу до вивчення новітніх досягнень методичної науки і передової педагогічної практики
Рекомендована та необхідна література
1. Закон України «Про вищу освіту». –К., 2014. 2. Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи: підручник за модульно-рейтинговою системою навчання для студентів магістратури / С.С. Вітвицька. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. 3. Гладуш В. Педагогіка вищої школи: навчальний посібник / В.Гладуш, Г.Лисенко. – Д., 2014. 4. Зашкільняк Л.О. Методологія історії від давнини до сучасності. — Л.: ЛНУ ім. І.Франка, 1999. 5. Кузьмінський А. Педагогіка вищої школи: навчальний посібник / А. Кузьмінський. – К.:Знання, 2005. 6. Нагаєв В. Методика викладання у вищій школі: навчальний посібник / В.М. Нагаєв. – К.: Центр учбової літератури, 2007. 7. Ортинський В. Педагогіка вищої школи: навчальний посібник / В.Л.Ортинський. – К.: Центр учбової літератури, 2009. 8. Педагогіка вищої школи: навчальний посібник / [Курлянд З.Н., Хмелюк Р.І., Семенова А.В. та ін.]; за ред. З.Н.Курлянд. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: Знання, 2005.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, самостійна робота, бліц-опитування,презентація, іспит
Методи та критерії оцінювання
семестрове оцінювання: 1. Бліц-опитування ЗМ1 РН 1.1. — 30 балів / 18 балів*. 2. Презентація ЗМ1 РН1.2. - 30 балів / 18 балів. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. підсумкове оцінювання - іспит
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни