МІЖНАРОДНІ НАУКОВІ ТУРИЗМОЗНАВЧІ ШКОЛИ ТА ІНСТИТУЦІЇ

Освітня програма: Історичне туризмознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
МІЖНАРОДНІ НАУКОВІ ТУРИЗМОЗНАВЧІ ШКОЛИ ТА ІНСТИТУЦІЇ
Код дисципліни
ВК 1.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1.Знати основні поняття та визначення, особливість становлення наукових туризмознавчих знань. 1.2 Знати основні етапи історії формування туризмознавчих наукових шкіл. 2.1 Вміння аналізувати основні результати досягнень міжнародних наукових туризмознавчих шкіл. 2.2 Вміння інтерпретувати результати наукових досліджень міжнародних туризмознавчих шкіл та інституцій. 3.1 Навички підготовки та виконання тематичних досліджень, інтерпретації даних та розробки висновків. 3.2 Удосконалювати навички та вміння щодо оприлюднення нових знань про розвиток туристичної науки. 4.1 Здатність критично використовувати наукові бази даних та інші відповідні джерела інформації при дослідженні наукового доробку туризмознавчих шкіл. 4.2 Приймати й обґрунтувати рішення щодо розробки новацій у туризмознавчий сфері та нести відповідальність за пропозиції на основі принципів доброчесності та норм професійної етики.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні етапи історії України, краєзнавства, всесвітньої історії. Вміти аналізувати наявну документальну базу з історії, статистичні дані, опрацьовувати наукову літературу, зокрема й іноземну, проводити пошукову роботу в архівах і бібліотеках, відділах картографії та бібліографії; опрацьовувати газетні і журнальні фонди. Володіти елементарними навичками відбору методів та підходів до аналізу явищ матеріальної і духовної культури, історичного аналізу, встановлення причинно- наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна має комплексний і міждисциплінарний характер, спрямована на вивчення історії становлення знань про туризм, формування наукових туризмознавчих шкіл в Європі, Північній Америці, в Україні; ознайомлення з науковою проблематикою туризмознавчих досліджень на сучасному етапі, з тематичною спрямованістю наукової періодики з питань туризму. Мета дисципліни – формування у студентів знань про історію, передумови, головні напрямки, тенденції та перспективи розвитку знань про туризм; становлення туризмознавчих наукових шкіл, особливості їх тематичного спрямування, головні результати досліджень; розвиток наукової періодики та міжнародної туризмознавчої діяльності.
Рекомендована та необхідна література
Культура і освіта фахівців туристської сфери: сучасні тенденції та прогнози: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (13-14 жовтня 2004 р.), 2005. 654 с; Любіцева О.О., Бабарицька В.К. Туризмознавство. Вступ до фаху, 2008.; Олійник Я.Б., Степаненко А.В. Теоретичні основи туризмології, 2005. 316 с.; Туризмологія: концептуальні засади теорії туризму, 2013. 368 с.; Устименко Л. М., Афанасьєв І. Ю. Історія туризму, 2005. 320 с.; Федорченко В.К. Зарубіжний досвід при формуванні змісту туристської освіти//Нові технології навчання, 2003. Вип.35. С.64-73.; Федорченко В.К. Підготовка фахівців для сфери туризму: теоретичні та методологічні аспекти, 2002. 350 с.; Федорченко В.К. Теоретичні та методичні засади підготовки фахівців для сфери туризму: Монографія, 2004. 465 с.; Бордун О., Романів П. Системна класифікація туризмознавства : наукові традиції та сучасні виклики. Вісник Львівського університету. Серія географічна. 2019. Вип.53. С. 59–69.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Забезпечити цілісні знання про міжнародні наукові туризмознавчі школи та інституції, розкрити наявний потенціал та перспективи розвитку туризомзнавчих шкіл в Україні,; вміти застосувати отриманні знання в науковій та практичній діяльності. Навчальна дисципліна «Міжнародні наукові туризмознавчі школи та інституції» сприяє виробленню у студентів професійних навичок, необхідних для наукової та практичної роботи в туристично - екскурсійній та краєзнавчій сфері; необхідних для вдосконалення рівня науково-дослідної роботи в сфері туризмознавства, організаційно-практичної роботи в міжнародних представництвах та громадських організаціях історико-культурного туристичного спрямування та краєзнавства. Світоглядний аспект дисципліни полягає у популяризації даної дисципліни як важливого інструменту кількісного та якісного зростання науково-практичних знань про туризм.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Контрольна робота з тем. Індивідуальне завдання. Оцінювання роботи під час семінарських занять. Підсумкова контрольна робота (екзамен) * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю - підсумкове оцінювання: екзамен. - форма оцінювання – екзамен; - максимальна кількість балів, які може отримати студент на екзамені – 40 балів; - мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої екзамен вважається складеним – 24 бали. - форма проведення екзамену – письмова, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни