Історико-культурна спадщина національних меншин України в сучасному туризмі

Освітня програма: Історичне туризмознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історико-культурна спадщина національних меншин України в сучасному туризмі
Код дисципліни
ВК 1.7
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати основні поняття та визначення, регіональні особливості історико-культурної спадщини національних меншин України, особливості використання в туристичній практиці; основні категорії та класифікації історико-культурних пам’яток. Вміння презентувати та обговорювати результати досліджень і професійної діяльності; інтерпретувати результати наукових досліджень для розробки нового туристичного продукту. Навички розробки та виконання тематичних досліджень, інтерпретації даних та розробки висновків на основі історико-культурної спадщини національних меншин України. Реалізація принципів академічної доброчесності та норм професійної етики в науково-дослідній та практичній діяльності. Аналіз використання історико-культурної спадщини національних меншин в туризмі в Україні. Приймати й обґрунтувати рішення щодо розв’язування складних задач дослідницького /інноваційного характеру з питань використання історико-культурної спадщини національних меншин України в туризмі.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні етапи історії України, історичного краєзнавства, всесвітньої історії. Вміти аналізувати наявну документальну базу з історії, статистичні дані, опрацьовувати наукову літературу, зокрема й іноземну, проводити пошукову роботу в архівах і бібліотеках, відділах картографії та бібліографії; опрацьовувати газетні і журнальні фонди. Володіти елементарними навичками відбору методів та підходів до аналізу явищ матеріальної і духовної культури, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна має комплексний і міждисциплінарний характер, спрямована на вивчення історико-культурної спадщини національних меншин України, сучасного стану використання матеріальних та нематеріальних пам’яток при розробці екскурсійних маршрутів, аналіз найбільш популярних маршрутів та вивчення маловідомих сторінок історії національних меншин, перспектив розробки нового туристичного продукту на цій основі. Мета дисципліни – формування у студентів знань про історико-культурну спадщину національних меншин України, головні матеріальні та нематеріальні пам’ятки, регіони їх концентрації, стан та перспективи використання в туристичній діяльності.
Рекомендована та необхідна література
Бармак М.В. Німецьке, чеське та єврейське населення Волинської губернії (1796 – 1914): розселення, господарське життя, міграції, 1999. – 206 с. Історико-культурна спадщина України: проблеми дослідження та збереження, 1998. 400 с. Класифікатори нерухомих об’єктів культурної спадщини України, 2012. 77 с. Костюк М. Німецькі колонії на Волині (ХІХ – поч. ХХ ст.), 2003. – 384 с. Любіцева О.О., Бабарицька В.К. .Туризмознавство. Вступ до фаху, 2008. Пам’ятки діячам науки та культури національних меншин України : Каталог довідник, 1998. 189 с. Паризька Декларація «Про культурну спадщину як рушійну силу розвитку». Міжнародна рада з питань пам’яток і визначних місць (ICOMOS). Париж, 2011. 11 с. Про затвердження Списку історичних населених місць України : Постанова Кабінету Міністрів України від 26.07. 2001 № 878 // Офіційний вісник України. 2001. № 31. С. 104, ст. 1402. Поливач. К. А. Культурна спадщина та її вплив на розвиток регіонів України, 2012. 208 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Забезпечити цілісні знання вміти застосувати отриманні знання в науковій та практичній діяльності. Навчальна дисципліна «Історико-культурна спадщина національних меншин України в сучасному туризмі» сприяє виробленню у студентів професійних навичок, необхідних для наукової та практичної роботи в туристично - екскурсійній та краєзнавчій сфері; важливих для вдосконалення рівня науково-дослідної роботи в сфері історичного туризмознавства, організаційно-практичної роботи в туристичному бізнесі, організаціях історико-культурного туристичного спрямування та історичного краєзнавства. Світоглядний аспект дисципліни полягає у популяризації даної дисципліни як важливого інструменту кількісного та якісного зростання науково-практичних знань про історичний туризм.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Контрольна робота з тем. Індивідуальне завдання. Оцінювання роботи під час семінарських занять. Підсумкова контрольна робота максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю); підсумкове оцінювання: залік; форма оцінювання – залік; максимальна кількість балів, які може отримати студент впродовж семестру – 80 балів; оцінюються такі результати навчання студента: вміння аналізувати історико-культурну туристичну спадщину національних меншин України, вирізняти та систематизувати матеріальні та нематеріальні пам’ятки в єдину систему екскурсійного показу, застосовувати отриманні знання в науково-дослідницькій роботі студента; форма проведення заліку – письмова, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей; мінімальний пороговий рівень оцінки, за якої залік вважається складеним – 12 балів. Необхідна умова допуску до заліку: студент не допускається до заліку, якщо під час семестру набрав менше ніж 48 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни