АРХІТЕКТУРНО- ІСТОРИЧНА ЕКСПЕРТИЗА ПАМ’ЯТОК ТУРИСТИЧНОГО ЗНАЧЕННЯ

Освітня програма: Історичне туризмознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
АРХІТЕКТУРНО- ІСТОРИЧНА ЕКСПЕРТИЗА ПАМ’ЯТОК ТУРИСТИЧНОГО ЗНАЧЕННЯ
Код дисципліни
ВК 1.6
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати історію розвитку архітектури, її основні етапи Знати основні зразки світової та української архітектурної спадщини Вміти розрізняти (класифікувати) архітектурні стилі пам’ятки за стилями та регіональними особливостями Розробляти презентації та популяризувати матеріал щодо пам’яток містобудування і архітектури для туристичної діяльності Самостійно визначати цінність історико-культурних об’єктів – пам’яток архітектури, розробляти проєкти з залучення пам’яток до туристичної діяльності
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні поняття з історії світової культури; етапи розвитку та історії культури України та світу; на які типи поділяються пам’ятки історико-культурної та природної спадщини.
Зміст навчальної дисципліни
В програмі курсу студенти досліджують зразки пам’яток світової та української історико-культурної спадщини. Увага акцентується на характерних рисах і особливостях пам’яток України різних стилів та епох, розкривається цінність кожного типу споруд та їхній потенціал для розвитку туристичної привабливості країни. Навчальна дисципліна «Архітектурно-історична експертиза пам’яток туристичного значення» - складова підготовки освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр», є продовженням вивчення курсів «Історія України», «Історія української та зарубіжної культури», «Історичне краєзнавство». Мета дисципліни полягає у наданні студентам знань і вмінь визначати типи та цінність об’єктів та пам’яток історико-культурної та архітектурної спадщини, характеризувати і класифікувати їх за стилістикою та іншими художніми та історичними ознаками. Також студенти мають навчитись орієнтуватись у використанні цінних пам’яток історико-культурної спадщини у туристично-екскурсійній діяльності.
Рекомендована та необхідна література
Антонюк Д. Римо-католицькі кляштори в Україні – Вінниця: Твори, 2021. Асеев Ю. Архитектура древнего Киева – К.: Будівельник, 1982. Асеев Ю.С. Стили в архитектуре Украины – К.: Будивэльнык, 1989. Вечерський В. Архітектурна і містобудівна спадщина доби Гетьманщини: формування, дослідження, охорона – К.:Головкиївархітектура-ІНДІТІАМ, 2001. Вечерський В. Пам’ятки архітектури і містобудування Лівобережної України – К.: Видавничий дім А.С.С, 2005. Вечерський В. Спадщина містобудування України – К.: НДІТІАМ-Головкиївархітектура, 2003. Клименко І. Смольникова С. Оцінка памяток історії, архітектури та містобудування – К.: АртЕк, 2006. Маленков Р. Світова спадщина ЮНЕСКО в Україні – К.:Комора, 2021. Вечерський В. Курс історії архітектури Східної Європи – К.: АртЕк, 2007.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Формування цілісної системи знань про категорії пам’яток світу та України, їх регіональні, історичні та стилеві особливості: -ознайомити студентів з історією розвитку архітектури у світі (з акцентом на Європі) та Україні з найдавніших часів до наших днів; -дати поняття про визначення критерії цінності пам’яток; -надати знання про багатство і різноманітність архітектурних пам’яток України, проаналізувати цінність найголовніших з них; -виробити у студентів вміння самостійно визначати типи, категорії та стилі пам’яток. В результаті вивчення навчальної дисципліни студенти провинні знати відмінності між різними архітектурними стилями, володіти інформацією про розташування і історію найбільш відомих архітектурних пам’яток, а також архітектурних комплексів і заповідників. Вміти самостійно визначати цінність того чи іншого об’єкту історико-культурної спадщини для використання у туристичній діяльності.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів; бали, отримані за виконання рефератів; під час модульного контролю (за виконання тестових завдань) та під час складання підсумкового контролю (іспиту), а саме: за відповіді на два розгорнутих питання. Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-6, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 7-13. Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (іспит). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (іспит) – максимум 40 балів).
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни